SierraDude Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Nå kommer det en utrolig tikkende irriterende lyd fra motoren. Er det bare fordi det er vinter og kaldt??? Det har ikkke vært slik om sommeren. Har skiftet olje for 3000 km siden... Motoren blir varm også. Står på halv på temp måleren. Dette er en 89 modell sierra 2.0is OHC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Ventil tikking? hvor kraftig er det snakk om? ved svak tikking kan det vell være ventiler.. er det sånn.. tikking som du får om du slår en hammer i en hjernklomp.. så vet jeg ikke :D Vanligste tikkingen er jo ventil hamring :) Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loffe Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Det er fordi oljerøret over kammen har blitt full av dritt og kammen har fått lite olje og har blitt slitt. Jeg har akkurat det samme.. Siter BMW 520 E28 (med E30 325 motor) -85 Ford Escort 1.6 clx -96 BMW 518i E28 -85 Ford Escort MK5 1.4i -91 Ford Sierra 2.0li (RS) -85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraDude Skrevet Januar 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by Shyggen Ventil tikking? hvor kraftig er det snakk om? ved svak tikking kan det vell være ventiler.. er det sånn.. tikking som du får om du slår en hammer i en hjernklomp.. så vet jeg ikke :D Vanligste tikkingen er jo ventil hamring :) Så da må man bytte kam? Like greit å sette på en trim kam da? :D Men denne kammen er jo nesten helt ny. Kun 1,5 år gammel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraDude Skrevet Januar 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by Shyggen Ventil tikking? hvor kraftig er det snakk om? ved svak tikking kan det vell være ventiler.. er det sånn.. tikking som du får om du slår en hammer i en hjernklomp.. så vet jeg ikke :D Vanligste tikkingen er jo ventil hamring :) Det er vel en sånn tikking hvis du tar en spiker og hakker den fort på en metal plate.... Du hører det ganske bra innvendig og utvendig... Jævli kjipe greier! :( Ventil tikking. Dvs ? Hva må jeg gjøre for å få det i orden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 syntetisk olje er oxo drepen på disse motorene.. tro det elller ei.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraDude Skrevet Januar 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by Kjetilr syntetisk olje er oxo drepen på disse motorene.. tro det elller ei.. Det er det jeg har på nå !!!!!! Hva slags olje skal jeg da bruke??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by SierraDude Det er det jeg har på nå !!!!!! Hva slags olje skal jeg da bruke??? billig mineral olje på en standard ohc er det som gjør at kammen holder.. kjørte kun på det når jeg hadde det... hadde et forsøk med esso ultron som resulterte i kamskift! masse kamerater som har hatt samme erfaringa oxo.. kjørte alltid på slik 4 liter til litt over 100 lappen.. det som er vikti da er at en lar bilen gå litt på tomgang(1/2 min) før en kjører igang ved kaldstart.. en som var delelagermedarbeider på ford på gjøvik før, er pensjonist nå, sa at de begynte å selge kamsett når den syntetiske olja kom for fullt.. han anbefalte kun mineralolje.. mineral olja har jo visse krav til kvalitet den oxo.. hvis en bruker bilen med fornuft og ikke ligger på turtalsperra hele tiden så går det bra.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraDude Skrevet Januar 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by Kjetilr billig mineral olje på en standard ohc er det som gjør at kammen holder.. kjørte kun på det når jeg hadde det... hadde et forsøk med esso ultron som resulterte i kamskift! masse kamerater som har hatt samme erfaringa oxo.. kjørte alltid på slik 4 liter til litt over 100 lappen.. det som er vikti da er at en lar bilen gå litt på tomgang(1/2 min) før en kjører igang ved kaldstart.. en som var delelagermedarbeider på ford på gjøvik før, er pensjonist nå, sa at de begynte å selge kamsett når den syntetiske olja kom for fullt.. han anbefalte kun mineralolje.. mineral olja har jo visse krav til kvalitet den oxo.. hvis en bruker bilen med fornuft og ikke ligger på turtalsperra hele tiden så går det bra.. Kanskje for seint å tømme den olja jeg har nå og helle på mineral olje?? Den begynte å tikke for en uke siden tenker jeg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Juster ventilene dine. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loffe Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 jeg har justert mine 2 ganger uten hell!!!! kjøpte kam og vippesaker og oljerør sett. nye pakninger også. kosta 1600 :( grurer meg til montasje Siter BMW 520 E28 (med E30 325 motor) -85 Ford Escort 1.6 clx -96 BMW 518i E28 -85 Ford Escort MK5 1.4i -91 Ford Sierra 2.0li (RS) -85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Hva anbefaler gutta til en 87 modell Golf GTI 16V maskin da?? Den er nyoverhalt. Skal monteres i bilen til uka. Men skulle hatt "riktig" olje med en gang sånn at jeg har en bra motor :) Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraDude Skrevet Januar 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Er det farlig å kjøre med litt slitt kam da? Med tikking... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hah Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 ford syndromet :D hehe ventiltikking er veldig vanlig på gamle forder.. hvis du ikke vet hvordan du gjør det, dra til et verksted og si at ventilene dine tikker, og be dem justere.. blir litt slakk her og der etter 300k vettu.. du trenger nok ikke bytte kam heller.. Siter brom brom, broooom, wah-tish, brooom. eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GspRacing Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 eg tror det e en bombe... Siter Vroom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.