skralla Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Heisann.. Nå må Dere komme med noen tips til meg her. Jeg har en FK motor i 240'n... Når jeg starter den, går den heeelt fint. Men når den blir varm: så oser det blårøyk ut av eksos-tuten. Lenge lurt på hva dette kan være, helt til jeg tok av Downpipen på turboen.. I DP-røret ligger det å flyter olje. Samt inni eksoshuset på turboen. Det gjennomgående stagget lar seg bevege i alle retninger. Ikke mange milimetrene, men det kan dyttes fremover og bakover. Samt opp/ned også endel milimeter... Har denne turboen gått til helvette, som det heter på godt norsk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Hvis turboakslingen kan beveges flere mm i alle retninger den nok klar for søpla ja. Elelrs så kan jo tett eller defekt veivhusventilasjon, defekte ventiltetninger, defekte oljeringer/stempelringer og defekt topppakning gi samme symptomer noen ganger. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg