Gå til innhold

Dekk i bilcross?

Ranger emnet


Vw1303s

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mye som funker u bilcross. Gullabo grushjul funker jævli bra som ett allround-dekk syns jeg. Kjørte 4. omganger på Front på både regn/tørt, 2 omganger på Krabyskogen på litt fuktig føre + 3 runder på ei tørr Gardermoen-bane med de samme hjula. 14" Gullabo grushjul på en BMW E30 og lufttrykk 2.1 Bar. Slettes ikke så ille slitt, så de holder i mange løp til de. Syns de står på godt! Har også kjørt noen forskjellige bakhjulstrekkere med 15" felher og Gullabo grushjul foran og Silverstone 525 Grushjul bak. Lufttrykk 2.1 Bar. Aldri hatt no problemer med det på noe av de førene jeg har kjørt på + dekkslitasjen har ikke vært no problem der heller.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig nystuen, ikke mye igjen av de hjula jeg brukte på flisa.. men det har mye med at veldig mange ratter om fullt hvis det understyrer også gir de full gass for å dra seg inn, klart det sliter dekk da.

 

første sesongen gikk så gullaboene spruta, men da var venstre foten ofte på besøk hos clutchen for å sladde.

 

Jeg syns det er bra 036 og avon hjula forsvinner, da hjelper det fint lite med all trimminga som er i dag. blitt litt for drøyt nå, neste steg er vel at en eller annen stiller opp med EVO under panseret, skulle ikke blitt sjokka om det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evo på klubbløp har visst vært brukt en eller annen plass på Østlandet har jeg hørt ja. Var bare spørsmål om tid det.. Motoren satt visst i en 240 som knapt hang sammen, så det sier vel kanskje litt om omløpet i hodet på montøren. Hehe Men men, overlevde alle sammen så da skal man ikke klage, eller...?

 

Er det lov å håpe på det att flere begynner å selge Gullabo nå, så prisene blir presset ned enda litt til? Grinden tar jo bare 850.- pr dekk, så jeg klager ikke på det altså, men jeg blir da ikke lei meg om prisen detter ned enda en hundrelapp jeg. :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har vært evo i bc ja. oii så sjokka jeg er. mye værst i bc gamet nå, det er fælt!. se bare bilen som jahrmann brukte på dokka, med skrike-kasse og over 270??hk. var jo ordentlig utveksling også på den..og sandem volvo'n på aremark i år, var jo bare en 2,7liter med underspyling og 287hk i motor

 

850 for gullabo'n er jo ganske billig da.. jørn eller ståle grinden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enkelte som har for mye penger å rutte med, virker det som. Bygger ikke slik motor i en bilcrossbil uansett mener nå jeg. Er bilcross, ikke RCN. Fortsetter utviklinga i det tempoet det har holdt siden doble gassere ble lov igjen så er snart denne hobby'n ødelagt for de fleste av oss med ei vanlig; og lovlig inntekt!

Klart vi kan jo legge inn bud på disse bila vi som alle andre, men hvor morro er det å kjøre på ett løp der det er 20-30 konkurrenter med 50-100hk mere enn deg? Jeg kjører for min egen del og kun for å underholde meg selv jeg, men er jo morro å ha en teoretisk sjans for å nå en finale da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår