HeMan Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Hei. Har en 2001 Bora 1.6. Plutselig begynnte oljelampa å lyse gult, og jeg sjekket oljenivået. Dette var en smule lavt, så jeg etterfylte olje, og har sjekket et par ganger etter det. Nivået holder seg der det skal være, men lampa slukker ikke automatisk. I "bruksanvisningen" står det at lampa skal slukke når man åpner panseret, og eventuellt starte å lyse igjen etter x antall km. Lampa slukker ikke hos meg. Jeg mistenker at det er en sensor i mekanismen som holder panseret som skal si ifra, som eventuellt er gåen. Noen som har vært borti dette? Og er det andre måter å få varsellampen til å slukke? Tips mottas med takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeMan Skrevet November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 Bumper denne. Fikk slukket den på verksted i fjor, men nå har samme problem oppstått. Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O_neal Skrevet Desember 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2010 Verksted kobler bilen opp mot en PC for å kunne lese av bilens informasjon. Ved hjelp av pcen kan du muligens fjerne lyset. Vist du kjenner noen som har en kabel for diagnose test så kan de gjøre det. Ellers må du til et verksted. Det ligger ulike poster på forumet om slik kabel og programvare. Siter MVH Preben Grahl - 99 VW Bora - 94 VW Golf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Desember 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2010 sitter en oljenivå sensor sak på bunnpanna de,sikkert den som er klikk ...min er litt sånn periodisk til tider . tenkte å bytte den til våren samtidig som jeg tar oljeskift::) nbf har ny til ca 600spenn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg