DynaCore Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Hei. Leverte bilen min for å få byttet noen foringer og slikt for et par uker tilbake. Bilen ble da satt igjen utenfor verkstedet og sto der i ca ei uke i påvente av deler. Da han som skulle fikse bilen skulle starte den, sa han at den var tungstartet. Da jeg henta bilen var den også tungstarter, og det er litt hard tikking fra toppen fra 2000rpm og opp. Minner litt om slik kakling det blir når du starter ei kald dieselbil i -20. Den trekker litt dårligere enn vanlig, men ikke noe drastisk. Når jeg starter den nå, går den opp til ca 1000 rpm og stopper. Får å få den igang må jeg gi litt gass samtidig som jeg starter. Ryker litt da, men når motoren først er i gang ryker det ikke noe, hverken ved tomgang eller kjøring. Men det rare er da jeg peilet oljen, viste det at det var for mye på motoren, så jeg tappet av, kjørte litt og peiliet igjen. Da var det også for mye.. Har vel kommet fram til at det er diesel i motoroljen.. Vet ikke helt hva det kan være, men feilen må vel ligge i toppen en plass? Eller stempelringer? Men det som er litt snedig er at bilen var helt fint da jeg kjørte den til verksted, og at den var slik som beskrevet her da jeg hentet den.. Noen som kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 kan høres ut som en dyse som lekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Dersom det er slik at den tynner ut motorolja så voldsomt som du antyder ville jeg ikke kjørt særlig mye med den. Viskositeten synker og smøreevnen blir heller laber. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet August 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Bilen er ikke i bruk nå nei... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet August 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 men kan det dannes diesel i motorolje/bunnpanne ved at ei dyse lekker? Og det er vel lite sansynlig at det kan være toppakning/stempelringer i og med at bilen har stått ei uke!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 hvis en dyse står å drypper vil det renne forbi stempelringene over tid. stempelringene tetter aldri 100%. Hvis det lekker diesel vil den og bli tungstartet og ryke når du får start. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet August 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Ok. Har plukket ut dysene nå, så skal levere de inn i morgen.. Kan virke som teorien din stemmer da. I og med at den er lettere å starte rett etter jeg har stoppet den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.