Petter82 Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Har ganske lite peiling på bil, har kjørt en citroen saxo i 8år. Så vurderer å bytte ut nå. Jeg har sett litt på Smart Roadster og Bmw Z3. Hva vil dere anbefale? BMW Z3 ca 1998-modell gått rundt 110.000km eller Smart roadster 2003-2004 modell gått mellom 50.000 til 70.000 km. Tenkte å bruke mellom kr 100.000-120.000. Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Z3. Uten tvil! Jeg har hatt en Smart Roadster, den var totalt utslitt v/57.000km. Dette gjelder ikke kun min, de er rettogslett ikke lagd for daglig bruk. Hvis noe skulle oppstå vil du slite med å få det fikset siden verksteder som driver med Smart i Norge kun tar basic vedlikehold/service. Jeg hevet kjøpet på min etter at den hadde vært på verksted 4 ganger uten at dem fant feilen. Endte med at de sendte den tilbake til Tyskland for å bli fikset.. Dessuten er automatkassa i Roadster forferderlig, jeg lover deg.. Den gjør ikke det du vil når du vil, dette blir rettogslett vanvittig irriterende etterhvert.. Z3 er i en heeelt annen klasse. Tenker faktisk på Z3 selv for tiden. Lykke til med valg og kjøp! :) Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdavolvo Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Har ikke kjørt Z3, men prøvde Smarten på en liten prøvetur fra forhandler og det er som Nytern sier. Den halvautomatiske kassa er UTEN tvil grunn nok til å ikke kjøpe. Så hjelpesløst treg og lite medgjørlig. Egentlig litt synd for bilen er egentlig morsom på veien den. Siter Mazda 6DE 2,0 Advance + Volvo S40 1,8 1997 (kjøpe?...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Liker Crossfire bedre og bedre jeg, men prismessig ligger den jo litt over ditt budsjett. Kjenner ingen som har Roadster, men mange som snakker negativt om den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Liker Crossfire bedre og bedre jeg, men prismessig ligger den jo litt over ditt budsjett. Kjenner ingen som har Roadster, men mange som snakker negativt om den. Har du kjørt Crossfire? Er jo ikke noe annet enn en mockup av gamle Mercedes-deler, spesielt R170 Mercedes SLK og W202 C-Klasse. Kombinert med gamle Merce-knapper og brytere og stort sett alt annet blir det ikke spesielt attraktivt til 2005-2006-modeller å være. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter82 Skrevet August 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 Ok, tusen takk for svar. Da blir det Z3-kjøp i løpet av høsten/vinteren. Noe spess jeg burde se etter når jeg kjøper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 Kjøp en Z4 i stedet. Den ser mye freshere ut. Z4 ligger litt høyere i pris, men det får du tilbake når du skal selge bilen. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter82 Skrevet August 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Kjøp en Z4 i stedet. Den ser mye freshere ut. Z4 ligger litt høyere i pris, men det får du tilbake når du skal selge bilen. Billigste Z4 jeg finner ligger på 260.000 så det blir litt mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter82 Skrevet August 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18346427 Ser vel ut som et godt kjøp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet August 27, 2009 Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Ser veldig bra ut, denne. :) Jeg tror nok ikke det er lurt å kjøpe Z3 til under 100 lapper... Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet August 27, 2009 Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Fin bil, problemet er motoren.. Det blir fort litt kjedelig med 115hk i en sånn bil.. Vil heller anbefale 16v. Evt 2.2literen. Er verdt de ekstra penga.. Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet August 27, 2009 Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 (endret) Istedet for disse alvorlig harrye frisørbilene Z3 er ;) Hvorfor ikke se på en Daihatsu Copen? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18728004 Dette ser også ut som en turbobil :) 4 sylindret 660ccm turbosak. Disse er små,men det er også Z3 og Smarten også :) Denne bilen er forrsten en såkalt kei car i Japan. :) http://en.wikipedia.org/wiki/Kei_car Endret August 27, 2009 av millhouse Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter82 Skrevet August 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Fin bil, problemet er motoren.. Det blir fort litt kjedelig med 115hk i en sånn bil.. Vil heller anbefale 16v. Evt 2.2literen. Er verdt de ekstra penga.. Er ikke så opptatt av motoren egentlig.. Som sagt kjørt Saxo i 8år, så tror det meste vil føles heftig nå :p sett litt på denne også, litt større motor.. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18481023 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet August 27, 2009 Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Istedet for disse alvorlig harrye frisørbilene Z3 er ;) Hvorfor ikke se på en Daihatsu Copen? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18728004 Dette ser også ut som en turbobil :) 4 sylindret 660ccm turbosak. Disse er små,men det er også Z3 og Smarten også :) Denne bilen er forrsten en såkalt kei car i Japan. :) http://en.wikipedia.org/wiki/Kei_car Ehm... Hvis Z3 er en frisørbil, så må Daihatsu Copen være Jan-Thomas bilen... Mer frisør utseende skal du lete lenge etter spør du meg! Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet August 27, 2009 Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Ehm... Hvis Z3 er en frisørbil, så må Daihatsu Copen være Jan-Thomas bilen... Mer frisør utseende skal du lete lenge etter spør du meg! Det er jo kanskje verdens søteste bil spør du meg :) Den utgir seg ikke for å være noe annet en bare søt :coplight Ingen ser den uten å smile :) Z3 er jo bare enda en bil i en lang rekke av Z3`r Var jo med glimt i øyet det inlegget ble skrevet Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg