Gå til innhold

Mista lappen, null beskjed fra politiet.

Ranger emnet


Snutta

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg blei fratatt lappen på lørdan den 26juli.

Jeg kjørte av veien, pga vannplaning, lå under fartsgrensa.

Alikevel, har jeg vært til avhør, men får forde ingen beskjed om lappen. Om jeg mister den eller om jeg får den tilbake.

Er det ikke noen regler på at jeg har krav til å få den tilbake etter 3 uker hvis jeg ikke har fått svar om den er fratatt elller ikke?

 

Jeg er relativt blank her. Så takker for alle svar.

Spør meg gjerne om noe hvis det er noe dere lurer på.

 

Ps. Hadde ikke promille eller noe annet tull i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på om du har godtatt eller ikke det. Når politiet tok lappen skal du ha skrevet under på om du har godtatt beslag eller ikke.

Har du ikke skrevet under på noen ting kan du reise til politiet og hente lappen. De har nemlig ikke lov til å beslaglegge uten å gi deg kvittering

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentelig burde man få det. Beslag av førerkort regnes juridisk sett ikke som straff, og derfor kan det nok være vanskelig. Hadde det vært regnet som straff ville det nok også blitt slutt på denne idiotiske praksisen (som forøvrig NLF har reagert på) med å ta førerkort for sikkerhets skyld. Fatter ikke at et førerkortbeslag ikke kan vente til saken blir avgjort slik som andre reaksjoner fra politiet.

 

Men det kreves vel at noen store tar tak i det. NAF glimrer som vanlig med sitt fravær

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at et førerkortbeslag ikke kan vente til saken blir avgjort slik som andre reaksjoner fra politiet.

 

Godt sagt 1-92-56342-l-HDIvRy8znkfQjldAGcqmQ.gif Mange av dem er vel bare så jævla lystne på å ta lappen fra folk at dette er et godt påskudd for dem.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår