mjepson Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 jeg blir rett og slett helt matt av dette prosjektet :mad: Supersport Senkesett m dempere 65/55 mm kjøpt på Autospar... monterte framdemper og fjærer idag, stressa i 1 time med å få opp topp bolten, fikk begge demperene på og fikk bilen av jekken. ALTFOR LAVT! dekket tar oppi skjermen i alle humper hvis jeg ikke kjører veldig sent, og tar jeg en kraftig sving så tar den oppi også! står at det er 65/55 senkesett, visste ikke at det ville bli for lavt på en polo! Er jo poloer som er senka 100mm... og jeg har bare 6.5x15 med 195/45 dekk... Nå trenger jeg litt hjelp til å finne en løsning. Jeg har noen mulige: 1. Ta dem av og prøve å få bytta i ett nytt senkesett gjerne FK AK som er dobbelt så dyrt (4700) men da slipper jeg iallefall dette en gang til. 2. Ta dem av og kjøpe nytt og prøve å selge det til noen... 3. Kjøpe høyere fjærer... vil det gå med 40 mm fjærer på dempere som er beregnet for 65mm fjærer? De er vel litt universelle de supersport demperene.. Går det an å kjøpe kun fjærer foran, eller må jeg kjøpe alle 4? Jeg ønsker litt synspunkter her, fordi jeg er litt stuck og blir enormt deprimert av sånne ting som dette :o Har noen bilder skal legge dem ut så fort jeg får dem... Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 ser dem selger 40 mm til 1000 spenn på autospar... er jo litt drøyt da å måtte investere i nytt sett med fjærer, men det er jo en mulighet, og blir det for høyt går det vel med en senkeskål? Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Er nok bare en vei å gå - opp igjen .... Har ikke fått med meg at du har spurt om høyde ... men en kammerat har en som er 60 senket - den er LAV .... Når folk senker mer en dette valser de skjermene ekstremt og setter på dekk som har mindre rulleomkrets ... Har du prøvd med sommerdekkene også ? Går ut fra at du har rett innpress på felgene dine ? Hvis ikke kan d jo bli bedre med andre felger ... Men 65 er så pass lavt at du får nok problemer uansett ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 jeg har ikke spurt om det, men har lest så mye på porka.net at jeg trodde det skulle gå fint, særlig med mine felger, men jeg vet rett og slett ikke hva inpress er på felgene... Men da er det høyere fjærer som er tingen? Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Porka.net FAQ ta en titt her, er folk som kjører 70-80 mm på 16"... Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blueboy Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 kjøp gewinde!:) Siter Vw Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Få ut noen bilder da.. jeg nekter å tro at det er "for lavt" Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 blir litt tungvint løsning akkurat nå... og dyr... Bilen var senket med fjærer fra før, men original dempere. Er vanskelig å si om det var fjærene som var gyngete eller demperene, men jeg tror jeg skal prøve de gamle fjærene, og se hvordan dem går på de nye demperene. Men spørs om de er stive nok... Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blueboy Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 kan jo være du kjører med helt feil innpress på hjula dine..?! får kjøpe deg noen 13 eller 14" doruller:) Siter Vw Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 eller valse.. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by Sonick Når folk senker mer en dette valser de skjermene ekstremt Ja Originally posted by Sonick og setter på dekk som har mindre rulleomkrets ... Nei, ikke nødvendigvis Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 tror dere 8x14 hjul med 195/45 hadde blitt bedre? Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Senkeskåler autospar Noen må forklare meg hvordan disse virker... Sånn jeg ser det for meg plasseres disse istedenfor topplaten på demperen og gjør at fjæren må presses ennå mer sammen.... Vil ikke dette da gjøre at fjæren presser mer og bilen vil bli høyere? vennligst forklar de som har forståelse for det :) Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 her kommer bilder... bilde bak: Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Med noe valsing ser det jo ut til å gå ? Innerskjermen er jo ikke så farlig om det tar i .... Kan eventuelt se hvor d tar i - varme opp med varmt luft pistol - og bøye dette stedet inn ( i plast skjermen ) Ser jo mye høyere ut bak ? sikker på at du har satt sammen rett nå ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg