trra Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 har en golf 1985 1,6 med forgasser, ja med automatchokedritten. I helga stoppa bilen, men starta igjen etter et min. Dagen etterpå starta den også, men dagen etter det igjen starta den faen ikke, har sjekka tenninga og den funger. tennPluggene var gansle fuktige(bensin), kan det ha noe med gasseren å gjøre, noe som har gått i stykker?Noen som har tips hva det kan være? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Dagen etter hvem dag i dagene skjedde detta? Går startern rundt? Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 ja starteren går rundt. stoppa lørda, starta etter et min, starta på sønda, men på manda starta den ikke Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Har du sjekket om den får bensin? Kan være bensinfilter som er tett eller defekt bensinpumpe. Har opplevd akkurat det samme med samme bil og da måtte jeg bytte bensinpumpe. Meget enkel jobb i såfall. Min siden pluggene var våte av bensin virker det jo som den får bensin. Du kan jo også sjekke om pluggene får gnist. Kan jo være coilen som er gåen også... Det er et sted å begynne i allefall! ;) Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 har sjekka tenninga, pluggene får gnist Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Har du prøvd å tørke alle pluggene for så å prøve å starte igjen? Eller bytte pluggene? Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 tørka av pluggene ,men har ikke prøvd med andre, men ska gjøre det iløpet av uka... Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 HAdde en gti som jeg bare startet av og til og ikke kjørte noen steder. Den ble til slutt så "sur" at den ikke vil starte om vi slepte den igang eller noen ting. Den fikk bensin, Hadde gnist, Starteren gikk. Hadde en delebil hvor alt virket og byttet alt over. Men det som var problemet var tennpluggene. Byttet over 1 tennplugg og da sttartet den nesten, Så hev vi over alle så startet den fine som snus. Andre Start problemer med golf jeg har hatt er jordingen. Byttet jording og plutselig forsvant en hel haug med problem på bilen. Sterkere lys, Startet lettere, osv Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 JIPPI starta nå. bytte tennplugger og hadde på kondensfjerner så startan med ein eineste gang, faktisk bedre enn noen gang , men den ene tennplugkabelen var veldig rusten så jeg får bytte den :) Takker for alle tips jeg har fått Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G.T.I Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Har selv en mk1 1.6 forgasser som ikke starter når nåla sniker seg unner 5-.. Alt skal være i orden, men den vil ikke tenne :( skal den starte må den dyttes igang på asfalt. Er jeg heldig vil den starte på første forsøk, men dør ut igjen etter 5 sek og etter det fins det ei håp.. plugger og bensinfilter er nytt og det er frostveske på`n. Siter - 90 mod Jetta (under ombygging) dvs. ingen bil for øyeblikket!!!! x 85 Mazda 626 GT x 85 Golf mk2 gti x 83 Golf mk1 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brille2k Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Satte du jordingen på samme pungt eller at annet sted? Originally posted by Skillz2k HAdde en gti som jeg bare startet av og til og ikke kjørte noen steder. Den ble til slutt så "sur" at den ikke vil starte om vi slepte den igang eller noen ting. Den fikk bensin, Hadde gnist, Starteren gikk. Hadde en delebil hvor alt virket og byttet alt over. Men det som var problemet var tennpluggene. Byttet over 1 tennplugg og da sttartet den nesten, Så hev vi over alle så startet den fine som snus. Andre Start problemer med golf jeg har hatt er jordingen. Byttet jording og plutselig forsvant en hel haug med problem på bilen. Sterkere lys, Startet lettere, osv Siter Min Link om mitt prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=771629#post771629 Mine Modell Biler... http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1735563#post1735563 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Annet Sted. Var et hull rett ved siden av det gamle. Satt en ny skrue gjennom og la på en skive og satt ned joringen og skrudde igjen. Da var den god som ny Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Originally posted by Skillz2k Annet Sted. Var et hull rett ved siden av det gamle. Satt en ny skrue gjennom og la på en skive og satt ned joringen og skrudde igjen. Da var den god som ny Pussa ikke ned til rent metall?? Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 joda.. pusset godt ned før vi satt fast. Glemte det. Det gamle jordings punktet var langt ifra rent metall. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Hvilke hull snakker dere om her? Hvordan kan jeg skjekke om jordingen er i orden? Evt hva kan jeg gjøre for å endre på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg