eirikvw Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Vurderer å kjøpe deler, blant annet felger fra utlandet, da lurer jeg på hvordan dette fungerer. Ta import fra england som eksempel. si du handler for 5000 kr.... inkludert deres moms, eller vat som det heter. Denne er på 17 prosent, men vi skal vel ikke betale denne ettersom vi momser driten her hjemme.... ergo blir det 5000 - 17% Så, når tingene kommer hjem til deg, skal de fortolles og momses. Dette er vel 24% Regnes dette utav de 5000 som det kostet der inkludert VAT, eller utav den prisen som blir betalt av oss... Lurer for dette er ganske vesentlig med hvor mye penger jeg må ut med, serlig når summen er en god del høyere en 5000. Er det noe annet jeg må tenke på som utgifter ved kjøp i utlandet, bortsett fra transport Mvh Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Du må nok betale den engelske momsen og få den tilbake betalt Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Og hvordan gjøres alt dette her, aldri gjort det før, trenger praktiske detaljer.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 hva med transport etc ? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 bestemmes av vekt og hvor raskt du vil ha driten.... det fikses mellom kjøper og butikk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 hvis det engelske firmaet ordner frakt så trekker de fra mva for deg... så prisen blir uten vat.. alle som sier noe annet har feil.. har handlet masse med utlandet og vat / mva er alltid trekt bort når de har trekt fra min visa konto.. mvh kjetil r:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg