Bruland1 Skrevet Juli 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Har nett fått meg "ny" passat 2001 stv. Og igår stoppet den moroa:( Kjørte litt på for å nå ei ferje, når eg kjørte av ferja, stå røyken etter meg!:( Turboen har tatt kveld. Fikk den til VW forhandler, og dei bekreftet det var turboen. Pris antydninga dei kom med var på ca 25 000,- for ny med arbeid! Så her hadde eg blitt takknemlig for alt av gode råd og tips.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Kjøp fra turboservice. Tipper den koster i underkant av 10000kr, så monterer du selv, evt setter den på verksted. Husk å bytte olje +filter ved turbobytte Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruland1 Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Takker=) Er rimlig grønn på bil, så er glad for alle tips/råd eg kan få... Har hørt det skal vere ca 4 timer arbeid å skifte turbo? men under 10 000, er MYE bedre en 25 000,- :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passatisør Skrevet Juli 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 (endret) hei sjekk ut IMPORTEX.no(92669769) der fikk jeg bytteturbo med garanti til 5300 plus moms. 120 kr for pakningsett, kjapp levering og. turboen var fra svensk turboservice. samme sjappa som norsk turboservice.den går som ei kule nå. byttet selv på min. var helt greit arbeid, men veldig trangt. brukte kanskje 5-6 timer alene og uten løftebukk. lykke til. ps..; jeg fikk tilbud om 18 tusen pluss minus hos vw her i kr.sand. for turbo og arb. så di har nok siktet litt høyt på pris..;) dette var riktig nok til en 2000 mod 115 hk, men di hadde ett meget bredt utvalg å har garantert til din bil...;) Endret Juli 17, 2009 av passatisør Siter tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruland1 Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Supert=) Nå er humøret på plass tilbake.. sender mailer til alle turbo forhandlerene dere tipser meg om, og ber om pristilbud:) Men hva som er viktig å ta samtidig med turbo skifte? olje og filter som nemt tidligere, eller er det noe mer en bør ta med? Mvh takknemlig passat havarist:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW Vento Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 ser du bur i førde og så stikk bort på berge & co eg var inn der for moro skyld og hørte prisen på ein nyoverhalt turbo dette er då til ein 1.8t dei skulle då ha litt i underkant av 10 000,- men du har jo diesel så det blir litt dyrere, men du har eit alternativ til stikk opp på skrapen(http://www.sunnfjordbil.no/) og hør om dei har ein brukt eller overhalt turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 Turbopower Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg