eksico Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 heisann! Story Jeg var ute å kjørte en litt lengre tur i går, og når jeg stoppet så jeg at motoren kokte(det røyk av motoren). Jeg åpna panseret og ser at radiatorvifta ikke går rundt. Har lest litt rundt på tidligre tråder om samme tema, og det kan visst være alt fra sikring(hvilken?), brudd på ledning, til selve vifta hvor kulelageret er ødelagt(ny vifte). Jeg har ingen måleinstrumenter for å sjekke om det går strøm igjennom ledningen, og skjønner ikke helt hvordan jeg skal få koblet vifta direkte til bilbatteriet for å se om den evt. er defekt/virker.. Question Hva kan være galt og hvordan finner det ut? Jeg vil helst ikke ha bilen på verksted ettersom jeg akkurat har byttet katalysator og det kosta skjorta.. PS: Jeg gjør gjerne litt jobb selv, men jeg trenger nok en liten veiledning på hva jeg skal gjøre og kanskje hvordan På forhånd TAKK :idea: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Se under rattet, rett over pedalene. Der er det en luke, den åpner du ved å trykke inn de grønne knappene, sjekk så om sikringen til kjølevifta er hel.. Sikringsoversikt står på lokket. Hvis sikringen er hel: Da kan du gå i boden/garasjen/vognskjulet/kjelleren etc og lete opp litt ledning, du trenger ca. 2x1/2m, surr så hver bit fast i hver batteripol og pass på at den fra plusspolen ikke kommer borti noe. Så tar du av kontakten som står på vifta og setter ledningene på pinnene, hvis vifta starter så kan det være temp.giveren som er defekt, men isåfall må du nesten fortelle hvilken motorkode du har, ved å f,eks gå på Meca.no og taste inn ditt reg.nr.. Btw, hvorfor måtte du bytte katalysator? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eksico Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Det er kjørlevifte-sikringen ja! Takk, skal sjekke den. Vet ikke bilen bråkte noe helt sykt, tror det var en sprekk i katalysatoren som ble større og større og den ville antagelig knekt i to hvis jeg ikke hadde byttet den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.