Gå til innhold

Min vuuulvu s40 :)

Ranger emnet


ninjaflipp85

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig gjort noe med bilen min. Begynner i det små såklart men. Alle monner drar, sant? :)

Det jeg har gjort er : Fjerne lykte-viskere og fylle igjen lokket og lakkert dem svart (skal bli rød). - Lakke grillen svart. - Polert og vokset bilen. - lakkert motordekslet - og satt inn filter til focalfrontsett og flyttet tweeterne inn i døra. og lagt om litt ledninger!

 

Her er bilder etc.

 

Lakke grillen svart:

vg6cya.jpg

Lakke motordekslet rødt:

wt90tu.jpg

Gjør det rent med Glad Hand:

rtj6du.jpg

Grunnet:

2iqcpyx.jpg

Lakket, Litt feil rødlakk , men bra inntil videre!:

j8idc3.jpg

Ferdige resultatet,helt feil lakk. men det ser jo ingen under pansret. men skal kjøpe org.bil lakken

25804yu.jpg

Fjerne lykte-viskerne,fruen hjelper meg (flink er hun):

i5tdmt.jpg

Tatt plastlokkene og fylt dem:

xf154y.jpg

Eieren tar seg en pause med et glass Øl;p:

jfgn6s.jpg

Slik ble da resultatet utvendig med polering og oppfreshing av dem svarte listene! Legg merke til 'kiss my ass' skiltet,likte det jeg ;) inntil videre ser den slik ut! Nye blackrim lykter og XC-grill kommer! Styiling,senking og felger ønskes også!Glemte vel og nevne at emblemer bak er fjernet :) :

28bzo5t.jpg

'Kiss my ass' ;) Skal opp i bakvinduet. :

15zoxg1.jpg

Et bilde av bilen utenfor garasjen :) , dama hjelper flittig til. her er svartlistene nettopptatt. Tror bilen er klar til polerings her! :

2upp7r9.jpg

Listene ble rimelig-svarte igjen!:

2dgkwn5.jpg

 

 

 

Jeg har fått satt inn delefilter og tweeterne i døra. Her er litt bilder iallefall , for de interesserte.

 

Plassering av støy-filteret fra focal:

23h662p.jpg

Måle avstanden og merke av. Slik at hullet ikke blir i skrået (nb: takk til pappa for all hjelp) :

2ckdu9.jpg

Verktøyet til og borre hullet:

11kfo9k.jpg

Hullet er klart:

21dem0x.jpg

Tweetern er på plass. Bak tweeterne fylte vi med tech-7 slik at tweeteren holder seg der. Står til tørk , kommer med flere bilder imorgen. Da dør-trekket er på plass!:

5wkpyv.jpg

Endret av ninjaflipp85

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på disse GetImg.asp?FileID=1061&xsize=250 : http://www.eiker.no/Default.asp?ItemID=1207

 

Eller disse: GetImg.asp?FileID=1725&xsize=250http://www.eiker.no/Default.asp?ItemID=1604#

 

eller disse: GetImg.asp?FileID=1687&xsize=250http://www.eiker.no/Default.asp?ItemID=1568

 

GetImg.asp?FileID=1706&xsize=250

 

 

Noe i den duren hadde jeg tenkt iallefall! Blir det mega felger , blir mega merket byttet ut med volvo emblem :)

 

mvh

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du plukket av sidemarkeringslysene noengang? Har 3 stk som er knust til meg som jeg må bytte, men er litt usikker på hvordan jeg kommer til. Må jeg av med fangeren?

Ellers var det fine felger du har plukket ut. Hvilken dim hadde du tenkt deg? Har 17 på min og det synes jeg kler bilen godt.

Mazda 6DE 2,0 Advance +

Volvo S40 1,8 1997 (kjøpe?...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du plukket av sidemarkeringslysene noengang? Har 3 stk som er knust til meg som jeg må bytte, men er litt usikker på hvordan jeg kommer til. Må jeg av med fangeren?

Ellers var det fine felger du har plukket ut. Hvilken dim hadde du tenkt deg? Har 17 på min og det synes jeg kler bilen godt.

 

Vet ikke helt hvordan man går frem for og fjerne markeringslysene. Ser du ikke dette godt når dem er knust? Virker jo som listen ligger over lyset. Men listen på fangeren kan du vel plukke av. Så regner med det er slik det må gjøres. Men om du søker litt her på forumet , så finner du nok det ut! :)

 

Tenkte 17\215 eller 17\225 , vet ikke hvilken profil man må ha , for og slippe subbing.

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo regner med jeg må av med plastlistene, men det var egentlig hvordan jeg fikk av de jeg lurte på. Om de bare er klipset fast så man må bryte litt eller om man må komme til på innsiden. Vil liksom ikke rive og slite for mye heller.

Ser ihvertfall at de plastlistene mine skal få seg en oppgradering nå ihvertfall :)

Mazda 6DE 2,0 Advance +

Volvo S40 1,8 1997 (kjøpe?...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markeringslysene tar du ut uten å ta av listen.. Stikk noe inn på ene siden og bøy forsiktig ut.

 

Plastlistene er festet med mothaker i fangeren, det går ann å ta de av uten å være på baksiden av fangeren, men om du er usikker på hvordan man skal gjøre det er det nok best å ta av fangeren. Det er jo ikke store jobben :)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den grillen krom før du lakkerte? isåfall, hvor lenge vil det holde?:P

 

 

Grillen var krom før jeg lakka den svart ja. Har 2 lag grunning og maaange lag svart lakk :) så håper det vil holde! Resultatet ble iallefall upåklagelig! Det holder nok en stund , iallefall til jeg får XC-grillen i hus :) Men som det er med alt annet skal det penger til , så vi får se hva prioriteringene blir fremover :) ;)

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillen var krom før jeg lakka den svart ja. Har 2 lag grunning og maaange lag svart lakk :) så håper det vil holde! Resultatet ble iallefall upåklagelig! Det holder nok en stund , iallefall til jeg får XC-grillen i hus :) Men som det er med alt annet skal det penger til , så vi får se hva prioriteringene blir fremover :) ;)

 

Samma hvor mye lakk du har, vis grunninga slipper;)

Jeg har dessverre dårlig erfarlig med lakking av krom!

Men du får ha lykke til;):volvopower:

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma hvor mye lakk du har, vis grunninga slipper;)

Jeg har dessverre dårlig erfarlig med lakking av krom!

Men du får ha lykke til;):volvopower:

 

 

 

Sant nok det , men til nå har det vist seg og funke bra. Skal ha xc grill asap. Og blackrim lykter. Så om lakken ikke holder , so what :o Men takk for det du .:volvopower:

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår