Gå til innhold

Tweeters i Volvo S40 DØR.. ?

Ranger emnet

ninjaflipp85

Anbefalte innlegg

Men skal sette på filter og vil ikke trekke nye ledninger inn i dashbordet. Da blir det lettere å gå i døren med alt.
Regner med du kan legge filterene bakenfor spilleren og bruke originalledningene til dash/dør derfra.

Med fasemessig mener jeg avstander øre-bass og øre-diskant. Med diskanten der du viser vil diskantene stå midtveis mellom øre-bass på venstredøra og du vil derfor høre diskantene "50%" tidligere enn bassen og enda tidligere kontra høyre diskant, noe som gir dårligere fokus og lydbilde. Regner med du har en spiller uten tidskomp.

Ikke at dette er så himla kritisk om du kun skal kjøre dunkadunka via mp3, men når du først har muligheten til å sette dem relativt enkelt&skjult på dashbordet vil det gi løftet lydbilde og mer sammenhengende lyd, da det blir mer lik avstand fra ørene til alle høyttalere foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du forklarer der virker jo relativt logiskt ut. Men saken er den at volvo har satt like ledninger hele veien rundt , så fremst høytaler ledninger angår iallefall! Da måtte jeg ha testet meg frem til hva som er hva. Og det kjenner jeg ikke at jeg orker. tror jeg blir og borre hull i døra. Også sette et sett med tweetere til der dem gamle var , uten noe filter. Så da blir det 4 tweetere på frontsettet , og lydbildet bør bli likt som du forklarer. Jeg er også ikke så forbanna nøye på lydbildet. Hele anlegget er gjennomført amatør\harrymessig. Så er ikke ute etter og vinne noe DB-drag e.l :)

Men nå gjenstår fortsatt det , hva kan jeg bruke til og få hullet riktig? Hva kan jeg feste det med på døra? Tenkte tanken 'patentbånd' .. ? Takk for svar , men nå begynner det og haste. Har ikke garasjen så veldig mye lengre. Så noen hjelpfulle svar i banen mot borring av hull e.l taes imot med STOR takk :)

Forresten , hvor kan jeg finne løse tweeters til salgs?

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider