ninjaflipp85 Skrevet Juni 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 Heisann , hvor kan det lønne seg og sette tweeterne? Og hva er beste verktøy til og lage hullet i plasten? Tips ang dette? Her er bildet og der jeg tenkte jeg skulle ha tweetern: Takk :) PS. Er focal frontsett. Forresten : Dette var en stilig s40. http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?t=10199 Siter Mvh Mr Eriksen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 Fasemessig vil den stå bedre på dashbordet... har du noe du skal bruke i de originale åpningene på dashen da? Ville heller plassert dem under grillene der... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ninjaflipp85 Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Hva mener du med fasemessig? Jeg har hatt dem der før , i orginal ledninger. Men skal sette på filter og vil ikke trekke nye ledninger inn i dashbordet. Da blir det lettere å gå i døren med alt. Ser ut som det kunne vært en ok plass og ha dem der i døra? Siter Mvh Mr Eriksen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2009 Men skal sette på filter og vil ikke trekke nye ledninger inn i dashbordet. Da blir det lettere å gå i døren med alt.Regner med du kan legge filterene bakenfor spilleren og bruke originalledningene til dash/dør derfra. Med fasemessig mener jeg avstander øre-bass og øre-diskant. Med diskanten der du viser vil diskantene stå midtveis mellom øre-bass på venstredøra og du vil derfor høre diskantene "50%" tidligere enn bassen og enda tidligere kontra høyre diskant, noe som gir dårligere fokus og lydbilde. Regner med du har en spiller uten tidskomp. Ikke at dette er så himla kritisk om du kun skal kjøre dunkadunka via mp3, men når du først har muligheten til å sette dem relativt enkelt&skjult på dashbordet vil det gi løftet lydbilde og mer sammenhengende lyd, da det blir mer lik avstand fra ørene til alle høyttalere foran. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ninjaflipp85 Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2009 Det du forklarer der virker jo relativt logiskt ut. Men saken er den at volvo har satt like ledninger hele veien rundt , så fremst høytaler ledninger angår iallefall! Da måtte jeg ha testet meg frem til hva som er hva. Og det kjenner jeg ikke at jeg orker. tror jeg blir og borre hull i døra. Også sette et sett med tweetere til der dem gamle var , uten noe filter. Så da blir det 4 tweetere på frontsettet , og lydbildet bør bli likt som du forklarer. Jeg er også ikke så forbanna nøye på lydbildet. Hele anlegget er gjennomført amatør\harrymessig. Så er ikke ute etter og vinne noe DB-drag e.l :) Men nå gjenstår fortsatt det , hva kan jeg bruke til og få hullet riktig? Hva kan jeg feste det med på døra? Tenkte tanken 'patentbånd' .. ? Takk for svar , men nå begynner det og haste. Har ikke garasjen så veldig mye lengre. Så noen hjelpfulle svar i banen mot borring av hull e.l taes imot med STOR takk :) Forresten , hvor kan jeg finne løse tweeters til salgs? Siter Mvh Mr Eriksen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg