Krossmoen Skrevet Juni 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 (endret) Hei! Har fått noen problemer på vår Mazda 626 2000mod 1.8l. I går på vei hjem begynte ABS lampa, bremselampa (håndbrekk) og begge TCS lampene å lyse. Når vi kom hjem lot eg bilen stå i et par timer før jeg gikk ut å prøvde. Da var det ingen feil. Men på vei hjem fra jobb i dag begynte det samme, og hvis jeg går ut å starter den nå så viser samme feilene utenom bremselampa som bare lyser av og til. Har noen forslag til hva det kan være? Hadde vært greit hvis jeg slapp å kjøre den på verksted hvis det er en liten filleting... Alle sikringer er intakt og bremsene fungerer. Har ikke testa ABS og TCS... Takker for alle svar :) Endret Juni 25, 2009 av Krossmoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mnikps Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Hallo. Uten at jeg er noen ekspert på dette området, så vil jeg tippe at i alle fall at problemet med bremselampa(håndbrekk) skyldes at det er lite bremseveske på bilen. Mye mulig at alle problemene skylles dette. Anbefaler at du sjekker bremseveskebeholdningen, og ser om det trengs påfyll. Hadde samme problem på en gammel Corolla, og det var pga. lite bremseveske(selvfølgelig hadde ikke jeg ABS e.l, men bør ikke ha noe å si) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krossmoen Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Har sjekka, og er nok bremseveske. Kan det være en ABS føler som har tatt kveld? Skal varsellyset til bremsene og TCS lampene lyse da? Finner ikke ut av noe, så blir vel verksted alikevel :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mnikps Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Om ABS systemet ikke virker, så skal lampa lyse. Det er ingen katastrofe, for bremsene vil nå fungere som vanlige bremser(slik som på eldre biler uten abs). Men selvfølgelig, det skal jo ikke være slik, så en sjekk er nok lurt. Mener å huske at det var slik at om ABS lampa blinket i rundt ti sek når bilen slås på, så betyr det at det er feil med ABS, og om den lyser når den kjører(slik som den gjør i ditt tilfelle?). Om ikke noen andre har noe å bidra med her, så kan det nok være lurt å ta en tur innom verksted. Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krossmoen Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 OK, men skal dette ha noen innvirkning på TCS systemet? Tar nok bare turen innom verksted så får se hva de kan gjøre... Takk for svar :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Traction controlen din er også avhengig av å vite hvilke hjul som snurrer rundt med hvilken hastighet, og det leses ut via omdreiningssensorene på hjulene, sammen med ABS'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg