Gå til innhold

Saab 900 issues

Ranger emnet


Jchm

Anbefalte innlegg

Da har jeg kjøpt meg en saab 900, men som vanlig med eldre biler er det alltids småproblemer her og der:

(*)Takluken vil ikke låse seg ordentlig, ble lagt silikon e.l. rundt av tidligere eier for å tette lekkasje

(*)Interiørlysene funker ikke

(*)Sentrallås funker ikke, låser bare førerdør og bensinlokk (høres ut som det er sentrallås iallefall?)

(*)srs-lampen og check engine-lampen lyser

 

jeg har sjekket sikringene, men ser ikke ut som noen er gåene.

Noen som har vært borti liknende problem, eller har noen løsning på det?

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(*)Sentrallås funker ikke, låser bare førerdør og bensinlokk (høres ut som det er sentrallås iallefall?)

(*)srs-lampen og check engine-lampen lyser

 

jeg har sjekket sikringene, men ser ikke ut som noen er gåene.

Noen som har vært borti liknende problem, eller har noen løsning på det?

 

Er sentrallåsen alltid sånn? For på min pleier den å bli sånn når det begynner å bli litt dårlig med strøm på batteriet, f.eks hvis jeg står å hører på musikk en stund uten at motoren står å går.

 

Angående SRS-lampa og check engine-lampa di så ville jeg reist til nærmeste SAAB verksted å få lest av kodene. Med mindre du kjenner noen som har Tech-2.

 

Har ikke vært borti noen av de andre problemene du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva vil det koste å få lest av kodene?

mulig naboen min har det, så skal høre med han ;)

 

Koster vel 500lappen, eller 450 ellerno :P Altfor mye. Jeg fikk gjort det gratis jeg. Kanskje han bare var hyggelig han som jobber der :) Men få lest av check engine lampa asap, ekke noe særlig å kjøre med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting jeg lurer på, jeg har gule koni-dempere på bilen, justerbare. vil det si at jeg kan justere høyden, eller er det bare mykheten? skal på langtur til neste helg, med tyngre lastet bil, så tenkte å heve den, evt. stive den opp litt.

1997 - BMW E39

1992 - Honda Civic

1990 - BMW E30

1995 - Saab 900 ....(x)

1991 - BMW e34 ....(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår