Gå til innhold

!! UPDATE: Michael SCHUMACHER IS BACK! =P

Ranger emnet


CivicLars

Anbefalte innlegg

Tenkte å kanskje oppdatere de få som har noe interesse for sporten i denne tråden. Skal nå prøve å oppdatere så fort jeg finner noe interessant =)

 

 

Endelig kom det. FOTA meldte ifra på torsdag kveld, at de ikke kommer til å melde seg på F1. I mine øyne er det i allefall bra! De siste par årene har jeg vært drittlei regelendringene, og FIA jeg har da lagt FIA for hat i år, takket være de sinnsyke reglene.

 

men nå er det jo offesielt at FOTA danner sin egen serie til 2010 sesongen. De har visstnok allerede begynt å planlegge hvordan dette kommer til å bli.

Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg gleder meg :)

 

 

 

Åtte lag forlater Formel 1

De åtte teamene som danner FOTA (Formula One Team Association) meldte torsdag kveld at de ikke kommer til å delta i neste års verdensmesterskap. Dette som et resultat av at de mener at FIA ikke gjør jobben sin.

 

FOTA kan ikke akseptere at reglene skal være forskjellige for teamene avhengig av hvor mye penger de bruker, og usikkerheten om fremtidenes regler.

 

Ordvekslingen mellom Luca di Montezemolo og Max Mosley har ikke direkte vært vennlig de siste ukene, og har neppe bidratt til en løsning.

 

Ferrari, McLaren, Renault, BMW Sauber, Toyota, Brawn GP, Red Bull Racing og Toro Rosso møttes torsdag kveld, og tok altså en beslutning som vil prege helgens løp på Silverstone .

 

Dermed kan vi stå ovenfor en helt nye serie – med nye baner, regler, tv-kanaler og alt som hører til.

 

De fleste førerne har gjort det helt klart at de kommer til å følge teamene sine til en ny serie.

 

Med til historien hører også at det står flere team klare til å erstatte dagens team, spørsmålet er heller om det er en serie som blir attraktiv. De eneste av dagens team som vil fortsette er Force India og Williams.

 

Så da gjenstår det å se hvem som faktisk viser seg å være sterkest. Bernie Ecclestone som har mest penger på spill i dette har gitt klar beskjed at det kommer til å bli krig – skikkelig krig – om en utbryterserie forsøker seg på noen av hans avtalepartnere.

 

http://formel-1.no/index.php?option=com_content&view=article&id=312:atte-lag-forlater-formel-1&catid=1:siste-nytt&Itemid=50

 

På linken ovenfor kan det leses hele uttalelsen fra FOTA :)

Endret av CivicLars

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at det går dårlegare med McLaren og Ferrari nå enn før.

 

Og neste år skal dei ikkje gjere depostopp for å fylle drivstoff.

Det vil seie at bilane må ha større drivstofftank.

 

Nei, ikke nå lenger =P

Nå blir det jo en ny serie med FOTA :)

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

BMW Sauber har trekt seg frå formel 1, men FOTA vil hjelpe BMW sånn at dei kan være med vidare.

http://formel-1.no/index.php?option=com_content&view=article&id=399:bmw-trekker-seg-fra-f1&catid=1:siste-nytt&Itemid=50

 

FIA vil prøve å hindre at fleire team skal trekke seg.

http://formel-1.no/index.php?option=com_content&view=article&id=400:fia-hva-var-det-vi-sa&catid=1:siste-nytt&Itemid=50

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Sauber har trekt seg frå formel 1, men FOTA vil hjelpe BMW sånn at dei kan være med vidare.

http://formel-1.no/index.php?option=com_content&view=article&id=399:bmw-trekker-seg-fra-f1&catid=1:siste-nytt&Itemid=50

 

FIA vil prøve å hindre at fleire team skal trekke seg.

http://formel-1.no/index.php?option=com_content&view=article&id=400:fia-hva-var-det-vi-sa&catid=1:siste-nytt&Itemid=50

 

Pss... FIA er noen jævla idioter. F1 SKAL være dyrt. Det SKAL være høyteknologisk.

 

men det er enda mer nytt som har skjedd.

Vår kjære SCHUMACHER skal kjøre igjen :) Han skal ta over for Felipe Massa for resten av sesongen :D Faen så glad jeg ble da jeg leste det :)

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pss... FIA er noen jævla idioter. F1 SKAL være dyrt. Det SKAL være høyteknologisk.

 

men det er enda mer nytt som har skjedd.

Vår kjære SCHUMACHER skal kjøre igjen :) Han skal ta over for Felipe Massa for resten av sesongen :D Faen så glad jeg ble da jeg leste det :)

 

Men, korleis blir det då med poenga?

Får Massa poenga som Schumacher får eller får Schumacher poenga sjølv?

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pss... FIA er noen jævla idioter. F1 SKAL være dyrt. Det SKAL være høyteknologisk.

 

men det er enda mer nytt som har skjedd.

Vår kjære SCHUMACHER skal kjøre igjen :) Han skal ta over for Felipe Massa for resten av sesongen :D Faen så glad jeg ble da jeg leste det :)

 

 

Han skal ikke ta over for Massa for resten av sesongen.

 

Han skal ta over for Massa til Massa er istand til å kjøre selv.

Når og hvor lenge til det blir gjenstår å se.

det er ikke satt noen tidsramme enda.

da MS ble forespurt om å kjøre var tilstanden til Massa (med hensyn tii å returnere som F1 sjåfør fortsatt uviss.

 

Kan jo ikke si annet enn at jeg gleder meg sinnsykt til å se MS tøyle den italienske hesten på banen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal ikke ta over for Massa for resten av sesongen.

 

Han skal ta over for Massa til Massa er istand til å kjøre selv.

Når og hvor lenge til det blir gjenstår å se.

det er ikke satt noen tidsramme enda.

da MS ble forespurt om å kjøre var tilstanden til Massa (med hensyn tii å returnere som F1 sjåfør fortsatt uviss.

 

Kan jo ikke si annet enn at jeg gleder meg sinnsykt til å se MS tøyle den italienske hesten på banen igjen.

 

Du gleder deg ikke til å se den mestvinnende F1-stjernen gjennom tidene kjøre F1 igjen? Og Massa har brudd på kraniet - noe som tar 6-8 mnd på å gro. Nå er jeg fan av Massa, men han kjører ikke i denne sesongen.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

all sport er ræva kjedelig uten de gode gamle gutta... tour de france er koooongegromt igjen pga lance er tilbake, samme gjelder f1.

 

Njaa... Vil ikke påstå det.

Altså, F1 er blitt noe kjedelig, men det er pga. de idiotiske regelendringene som har kommet.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa... Vil ikke påstå det.

Altså, F1 er blitt noe kjedelig, men det er pga. de idiotiske regelendringene som har kommet.

 

ja okey, enig i det.. men litt satt på spissen hvis du skjønner hva jeg mener:) se på alpint f.eks, når kjetil og lasse var med, så sto jeg opp midt på natta for å følge med.. nå ser jeg knapt på noe renn på dagtid om vinteren.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gleder deg ikke til å se den mestvinnende F1-stjernen gjennom tidene kjøre F1 igjen? Og Massa har brudd på kraniet - noe som tar 6-8 mnd på å gro. Nå er jeg fan av Massa, men han kjører ikke i denne sesongen.

 

Jøss. ?

leste du ikke hva jeg skrev ?

Jeg gleder meg sinnsykt til å se MS (Michael Schumacher) tøyle den Italienske hesten på banen igjen....

Det første løpet (23 August) kommer vel til å bli ett av tidenes mest sette.

 

Når Masse returnerer er uvist,

Jeg er superfan av Massa..

Jeg gråt da han tapte for LH i 2008 siste løpet i Brasil da det viste seg at han var verdensmester i noen få korte sekunder.

Han virker veldig pigg i siste intervjuet han gjorde, og vi får bare krysse fingrene for at han snart er tilbake i salen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke si at jeg gleder meg sinnsykt til å se MS tøyle den italienske hesten på banen igjen.

 

Slik valgte jeg å lese det =P My bad.

 

Og selv om han virker pigg, betyr ikke det at Ferrari lar ham kjøre.

 

men ja, ett eneste fattig poeng som skilte Lewis og Felipe etter '08. Bittert

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår