vladnag Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Heisann! Starter en tråd for en kompis som skal bygge om en 79 Kadett C 1200. Han fabler om å sette inn en 2-liters OHC omega motor han har stående, mens jeg mener han bør finne en 2.2i fra Rekord E. Så, for å gjennomføre dette på lettest mulig måte -hvor finner jeg deler? Det er fint lite å finne hos diverse huggere på internett, og jeg kjenner ingen som driver med Opel heller. Jeg skjønner såpass at han behøver en komplett 2.2i motor med ledningsnett, hjerne, tenning ++. Han trenger også manta eller ascona bunnpanne, motorfester fra manta eller ascona, bensintank fra manta/evt modifisere den gamle, ny bensinpumpe og nye bensinrør. Han trenger jo også ny girkasse, samt mellomaksel og bakstilling vil jeg tro? Sikkert mer man trenger også, og mesteparten av det jeg har nevnt må jo kjøpes brukt. Komplette Rekord E 2.2i-delebiler er det ikke så mange igjen av kan det virke som, og 5000 kroner for en motor uten ledningsnett som høggern ikke tør garantere hva slags stand er i virker rimelig drøyt synes jeg. Så spørsmålet er egentlig hvor bør han handle deler? På forhånd takk for hjelpen. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 http://www.osliopeldeler.no http://www.opelhugg.no (blomdal har vell litt fra rekord e) ellers må det sveises om mellomaksling,1600 bakaksling, r25 kasse fra omega trur eg det var fks... 1600 forstilling/gte Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øvrekleiv'n Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Sjå litt på desse Kadett trådane her inne. Ligger cirka 1437 trådar om nesten dat samme her;) Kort sagt hva du trenger for å få den godkjent opptil 150Hk og 230Nm: -1600/ GT/E forstilling -1600 bakaksel med originale 1600 trommelbremsar -1600 bremsekraftforsterkar -Rekord 2,2i bremsar framme Siter Old Kadetts never die! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg