Go-carter Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Tusen takk for at mange viser interesse og hjelper. Det er 150 hesteren og der bruker jeg gm olja fra forrige service, som er 5-30 . Bilen har gått 160 000 nå så det er vel på tide å rense innsugsmanifoilen.. Men er det noen som vet om noen jeg kan kontakte for å omprogrammere Ecu?? 160.000 på knappe to år. Dægern. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 Hehe Gått som drosje Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 Alle fabrikantene klager over den norske dieselen, mens alle tester viser at den er vel så god som i andre land. Nei ring noen som driver med omprogrammering og trimming og spør om det er mulig å få programvare uten EGR, så henter du litt krefter samtidig. suppa vi har til diesel i Norge, gjør at bilene går dårligere..en i familien fyllte diesel i tyskland, da gikk bilen merkbart bedre og hadde høyere toppfart;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Ja tviler ikke på at dieselen her er dårligere.. Det merka vi faktisk selv når vi var i frankrike og fylte opp bilen gikk den faktisk finere. Men var det noen som visste om noen firmaer jeg kunne kontakte anngående omprogramering av ecu ?? Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 http://www.regal-shop.co.uk/cgi-bin/sh000001.pl?REFPAGE=http%3a%2f%2fwww%2eregal%2dshop%2eco%2euk%2fcgi%2dbin%2fss000001%2epl%3fpage%3dsearch%26PR%3d%2d1%26TB%3dA%26SS%3dsearch%20words%2e%2e%2e%26ACTION%3dquick%20search&WD=ipf&PN=copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_The_EDS_IPF%2ehtml%23a2331#a2331 Skal angivelig finnes med map uten EGR. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 nå skal bilen på verksted.. den er blitt så dau i begynnelsen av akselerasjon også er de adaptive frontlysa begynt å bare gå opp å ned hele tiden Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 http://mercefreaken.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=5077&start=0&hilit=egr Sto dessverre ikke noe om hvor han hadde fått gjort det. Men er bare å ringe og spørre... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 utrolig bra nyheter fra verkstedet...... innsugsmanifoilen må byttes for andre gang og en dyse er gåen.. Manifoilen koster 4500 og dysa 5000! møkkabil Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 Hvorfor må den skiftes, er det EGR-spjeld som sitter fast? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kckerzx Skrevet Juli 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 Det er noen "hvirvelkammerspjeld" i di manifoldene som det bruker å bli slark i. Da begynner den å lekke luft med alt det innebærer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 jepp det var en lekasje i et av de spjelda. men det er jo helt utrolig synes jeg at den må byttes for andre gang etter 160 000 km. Er generelt utrolig skuffa over denne bilen Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 Måtte nettopp bytte hjullager forran på begge sider også, til 3500 per stykk Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 Delegaranti på innsuget? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2009 Regner med de spjelda har med EGR-lufta å gjøre, altså begrense innsugslufta for å få inn rett mengde luft/diesel/eksos som det pleier å være på diesel. Hva med å koste på seg ny programvare uten EGR, demontere disse spjelda og kitte igjen hulla med kjemisk metall, evt. tig-sveise de og bare la motoren til de stå igjen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 garanti er det ikke sjangs på lenger. Ja du har helt rett i det. Og det siste hadde jo ikke vært så dumt. Men det blir mye jobb. Mekanikeren på opel brukte 6 timer sist han bytta manifoilen Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.