ChristofferE36 Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 (endret) hei. det er noe som tapper bilen min for strøm konstant. for litt siden merket jeg av instrumentlysene, og skiltlysene lyste konstant. så fikk jeg årdnet opp i det, det var brudd på fire ledninger.. men den trekker fortsatt strøm, men ikke mye. når jeg tar av og på minuspolen på batteriet, kommer det en liten gnist.. er dette vanlig? oppdaget også at det lyser konstant i bryteren til takluka. kun de to pilene. hvordan får jeg slukket det lyset? noen som kan hjelpe meg? kan komme med bilder senere av bryteren. MVH Christoffer :) Endret Juni 9, 2009 av ChristofferE36 Siter BMW'n står i gården men er bare 17 år!!! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 Altså en bil bør ikke trekke mer enn 0,3->0,4A Ved "død" låst bil. Dette måler du greit ved å plukke av batteriets minus pol først, så tar du av + polen, sett så amperemeteret på + på batteriet og + batteriskoen, sett så på - polen igjen. Les av verdien. Er den mye over 0,4A vill jeg feilsøkt for å finne ut hva det er som trekker strøm. Ja det er normalt at det kommer liten gnist da - polen monteres. Lyset i takluken skal slukke sammen med det andre lyset. Dersom dette alltid er aktivt vil jeg tro det er en feil med bryteren eller koblingen på baksiden av bryteren... Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristofferE36 Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2009 okei, skal skaffe et multimeter og få sjekket dette:) svært takknemlig for hjelpen, det er flaut at starteren så vidt går rundt.. Siter BMW'n står i gården men er bare 17 år!!! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 hva skal multimeteret stå på ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Høyeste DC Ampère først, så går du ned til der den ligger, for det du vet kan det gå flere A der med en gang. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg