VWPassat89 Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Hei. Spør for en kamerat. Finnes det 5-trinns gearkasser som passer til min stock 1978 modell 1,2 liter Kadett C, som roer den litt ned på motorveien? Mvh Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Er ingen opel-mann, men det har jeg mine sterke tvil om, da 5-trinns var noe som var forbeholdt de dyrere utgavene når de kom, og når de kom hos opel så hadde småbilene FWD. Er ikke ett bedre/lettere alternativ å få anne utveksling i bakakselen, så turtallet synker noe, om det finnes da. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øvrekleiv'n Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Fins ikkje 5-trinns til 1200 ohv nei. Blei ikkje levert på 1600 eller trur eg, kanskje GT/E... Getrag 240 f.eks meiner eg passar på 1600 motoren da. Men må da sveise om mellomakselen. Kan jo sette på 1600 bakaksel, eller Ascona A (den er litt breiare) Må sveise om mellomaksel der og, ellers bolt on. Siter Old Kadetts never die! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg