Gå til innhold

et lite spm om kabler

Ranger emnet


esekiel

Anbefalte innlegg

En fyr fortalte meg idag at hvis jeg oppgraderer kabelene som går ifra forsterkeren til høytalerne til noen tykkere kabler får jeg utrolig mye bedre bass og lyd? Han sa nemlig at de veldig tynne jeg har nå gir mye mindre strøm i forhold til ordentelig høytalerkabler?

Endret av esekiel

Hallo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer det... tenk på det som en vannslange feks, hvis du har 10 meter slange, med 1mm diameter, så går det ikke mye vann gjennom den, men hvis du har en 10 meter slange som er 10mm så vil det gå betraktelig mere vann gjennom den ;)

Tykkere strømledninger til forsterker/cdspiller hjelper også ;)

Men ikke noe blir bedre enn det svakeste leddet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr fortalte meg idag at hvis jeg oppgraderer kabelene som går ifra forsterkeren til høytalerne til noen tykkere kabler får jeg utrolig mye bedre bass og lyd? Han sa nemlig at de veldig tynne jeg har nå gir mye mindre strøm i forhold til ordentelig høytalerkabler?

 

Ved å oppgradere HØYTALERKABLER vil du ikke oppnå noe særlig med mindre du har under 1,5mm2 og mye effekt. Jeg bruker 2,5 på alt, nå har ikke jeg så mye effekt men det er mer en godt nok. Har du mer en ca 100Wrms på frontsett så ville jeg brukt 4mm2. har du under 1000Wrms på sub holder det nok med 4mm2 der og. Kommer selfølgelig an på lengde.

 

Strømkabelen er viktigere som cossie skriver.

 

Kan du ikke si hva du har av komponenter og hvilke kabler du bruker? da er det letter å svare konkret.

Endret av tobbelobb

Mercedes-Benz W124 300CE Bilstereoprosjekt!

Pioneer DEH-P88RSII - 2stk. Audison SRx3 - Hertz HSK130 - 2stk. ES250 - Odyssey PC1500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår