oelindoe Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 Da sa automatkassa takk og farvell på min trofaste voyager 3.3 -93. Det har vært litt nykking de siste dagene før den i dag plutselig ikke ville slå inn i gear. Jeg fikk nå karret meg hjem ved å dra den mellom gearene men det var da noen rare hyle lyder som kom fra kjelleren samt at den dro mildt sagt ustabilt. Så hva sier dere. Er det bare til å skrote eller er det verd jobben med å skifte olje og gjøre litt rengjøring. Olja er bare gått 11000km nå siden sist. Er det noen her som tør uttale seg om hva som kan være feilen ? Alle gode råd er selvsagt velkomne :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 Når oljen ble byttet, byttet du også filter? Er den vanskelig å gire med uansett, kald eller varm? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oelindoe Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 Når oljen ble byttet, byttet du også filter? Er den vanskelig å gire med uansett, kald eller varm? Jeg fikk merkeverkstedet her til å gjøre oljeskiftet og mekanikeren forsikret meg om at han tok filteret også. Nå har jeg ikke testet bilen etterpå problemet idag. Jeg tenkte å sjekke olja for dritt først og hvis den er jomfrulig så er det forhåpentligvis håp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oelindoe Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Nå fikk jeg da kjørt/tauet bilen hjem. Olja ser fin ut den og jeg kan ikke se noe metallpartikler i panna. Det er litt "slam" men ikke spesiellt mye. Bilen gikk fint i ca 5min på lav fart før hylingen begynte igjen. Jeg synes det hørtes ut som høyfrekvent hyling i en ventil men kan like gjerne være sluring. Etter 5min i nøytral gikk den fint igjen ei lita stund. Det er også en slags tikkelyd hvert 10-15 sekund som høres ut som en solenoid som slår inn. Så er det noen anbefalinger å få her ?. Skal jeg svi av noen tusinger på ny olje og filter eller er det noe annet som er galt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Hmm... Det KAN jo være styre-enheten til girkassen som er gåen.. Om du har en kompis/kjenning med samme type bil, går det jo an å prøve å bytte styre-enheten.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oelindoe Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Nå har jeg preiket med noen chrysler mekanikere og de virket ganske sikker på at det var en foring som var gåen på ei oljepumpe montert ved torque converteren. Partiklene fra denne foringen clogget da opp silen på pumpa. Det var da anbefalt å bytte både converter og pumpe. Jeg aner ikke om dette stemmer men det virker som om hele kassa bør demonteres og overhales. Det aner meg at dette lett vil koste 10-20 lapper og det er vel da kanskje like greit å skifte bil... Litt synd egentlig for denne voyageren har lenge vært en bra bil med lite trøbbel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.