Gå til innhold

hva gjør folk med speedometeret når di kjører Chevy 350 i 75mod 242?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

hvordan løser man dette?

 

i min 242 fra 75, er vell speedowieren koblet til gearkassen, og jeg kommer jo til og kjøre en Th700, med manuelt ventilhus...

 

hvordan får jeg til speedometeret da? noen som har en genial løsning? passer wieren over på yankee kassen?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha gjort det selv, så tror jeg faktisk jeg ville konvertert til elektrisk speedometer, er jo ikke så mye styr, og speedometeret blir korrekt såsant det står riktige hjul på bilen.

Kan godt hende man for orginalwiren til å passe i kassa på ett vis, men viser neppe rett.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha gjort det selv, så tror jeg faktisk jeg ville konvertert til elektrisk speedometer, er jo ikke så mye styr, og speedometeret blir korrekt såsant det står riktige hjul på bilen.

Kan godt hende man for orginalwiren til å passe i kassa på ett vis, men viser neppe rett.

 

lurte litt i det jeg og, skal ikke mye til for og få det signalet frem, men nå har jo jeg da i den bilen, gammeltypen dash, med gamletypen instrument...hehe :P

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte litt i det jeg og, skal ikke mye til for og få det signalet frem, men nå har jo jeg da i den bilen, gammeltypen dash, med gamletypen instrument...hehe :P

 

Det tenkte jeg ikke på, er jo ikke noen volvo ekspert, men jeg vet hvor enkelt det opplegget til speedometer er, men man må jo enten bytte bakaksel eller dele den som står der for å få det på da.

Passer ikke nyere speedo over i gamle huset heller kanskje,

 

Om wiren passer i firkanten, så er det jo bare å spitte mutteren om det er det, og punkte den sammen igjen for å få det over, i en del tilfeller går det iallefall.

Eller en overgang, må jo finnes noe artig på gamle dieselbiler der det var teller for avgifta.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vaier i fra speedo og til kassa men th 350 kasse

 

 

ja, men har egentli ikke bestemt meg for kasse enda, tenkte bare at 700 var litt mer gøy...

 

men passer det forholdsvis greit da?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår