Langseth88 Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Heisann. Etter vask av bilen i dag, merket jeg en liten lakkskade/bungel på katen det bakluka tarimot bilen. Metallet er synlig, men er snakk om kanskje 2x2mm diameter og 1mm dyp. Lurte på hva jeg kan gjøre for å forhindre at dette ruster, og lager større skader. Bilen det er snakk om, er en Audi som jeg har hørt har galvanisert karosseri, som altså ikke ruster så lett? Noen som har noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Ser du metallet må du behandle med syregrunning f.eks og lakkere over. Siden det ikke er store skaden kan du dyppe med en pensel o.l Galvanisert karosseri er bare mer motstandsdyktig mot rust, men med en gang du får skader, steinsprut o.l som ødelegger galvaniseringen, kommer rusta som på alle biler. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg