Gå til innhold

mondeo trøbbel


mazda626 gd

Anbefalte innlegg

hei. er akkurat ny her og tenkte se om jeg kan få hjelp her. for har en del problemer med bilen min og helt rådvill sia jg kan ikke så mye med biler. vurdert ta en diagnosetest da på ford verkstedet her.

 

men har da en del problemer med motoren. den start og går, men går helt elendig. jager på tomgang og går vel omtrent på nødmodus. når jg slipper gassen brått så er den sånn at den kvelest. men største problemet er at jeg når jeg trykker bånn gass, så sliter motoren veldig mye med å komme opp til 2000 omdreininger og over 2000. men når jg trykker inn clutchen når skjer det noe, men tek en evighet før den går opp i omdreininger. gir flat fjøl, men kommer rett og slett ikke ovenfor 2000 omdreininger.

igår da jg sprayet litt startgass på manifold og pakinger/foringer, så ble den mye betre. men jaget fremmdeles på tomgang men da jg trykket bånn gass, så fikk jeg mye mer respons og komm opp til 3000 omdreininger. men for si det slik. er veldig treg gassrespons. noen tenkte det kunne være antispinn som kunne være synder, men kanskje det ikke er det?

hva kan det være mon tro? håper det ikke er noe alvorlig. for en del uker siden, så var motoren helt fin, men da jg kjørte den 30 m, så kom alt tilbake igjen. kjøpte bilen for en stund sia, og den er da avskiltet men tenkte registere den så fort jg får til bilen da. den hadde stått stille 1 år.

 

er det noen som har noen råd/tips på hva det kan være? håper noen kan svare meg fortest mulig. er som sagt ikke flink på biler. men har noen som hjelper meg da. men han er også litt rådvill.

 

takk får forehånd :)

 

ak kjøpt bilen ser du. er en 95 modell 2.0 16v saloon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problemet:( en av dem mest vanlige feila er luft mengde måleren. om du kobler av den så vil du merke forbedringer. det merket jeg:)men når den er varm så klarer den å holde seg på ca 500-750 omdreninger. så er mere feil så driver å prøver meg litt frem:P

Ford Mondeo 1.8 giha 98'

Ford Mondeo 2.0 aut 95

volvo 245 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. tenkte meg det. luftmengdemåleren var da defekt på bilen men dt er da skiftet. men likevel går den som en dass. men den går jo på alle 4 men har tru på at det kan være falsk luft. men skal ta en diagnostest på den jeg.

er litt mystisk det her. på tomgang går den på rundt 800-900 omdreinger. og prøver jg gi gass så er jo gassresponsen treg og jager på tomgang og litt og da:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett katalysator/eksosanlegg??

 

jeg trur ikke det er feilen. jeg har tatt av fremrerøret og merket ikke noe forskjeld på det.

 

men ta å prøv å gå over med startgass på alt av slanger og slikt se om det blir noe respons på det, jeg fikk ikke noe respons på det men er vist et t stykke under coilen som pleier vist nok å være et problem. er jo verdt et forsøk og prøve:)

Ford Mondeo 1.8 giha 98'

Ford Mondeo 2.0 aut 95

volvo 245 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jeg trur ikke det er feilen. jeg har tatt av fremrerøret og merket ikke noe forskjeld på det.

 

men ta å prøv å gå over med startgass på alt av slanger og slikt se om det blir noe respons på det, jeg fikk ikke noe respons på det men er vist et t stykke under coilen som pleier vist nok å være et problem. er jo verdt et forsøk og prøve:)

 

men kan det ikke være noe med tett katalysator? bilen har da stått stille 1 år. og glemte skrive at den mangler bakpotte også. kan det forårsake problemet?

glemmer til og med nemne bakpotte. så glemsk jg begynne bli. bilen gjør meg tullete:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det kan være. men i mitt tilfelle så skrudde jeg av fremrerøret med katalysator og merka ikke noe forskjeld. det er bare å legge seg under og skru av 2 skruer så ser du om det er det:) bilen som jeg har har stått stille i 2 år for når den stoppet ble den satt på Ford, og dem var fast bestemt på at det var toppen så dem har bytta ventiler og slikt:) har testa komp og ligger på ca 12 bar på alle 4:) men dem fikk den ikke til å starte:D så dem som eide den folka til en kammerat av meg ga den opp så jeg fikk den for 2000,- mening som delebil men har jo fått den til å gå:) noe dog ikke Ford klarte:P

Ford Mondeo 1.8 giha 98'

Ford Mondeo 2.0 aut 95

volvo 245 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår