Gå til innhold

Diskanter oppfører seg som subwoofer på ca 1/3 volum

Ranger emnet


olle0047

Anbefalte innlegg

Hei! kjøpte meg nylig en volvo 850 med følgende installert: pioneer dex-p99r spiller, en pioneer x720 forsterker som driver 2 suber, og en pioneer x340 som driver høytalerne i bilen, høytallerne er forholdsvis: i fremdørene 2x5" mellomtone, og 2x diskanter i dashen, og 2x 6x9 alpine s series bak. det jeg har problem med er at når jeeg kjøpte bilen fungerte kun mellomtone og diskant foran, og ingen lyd fra bakhøytalerne, etter at jeg har gjort en del instillinger som i følge bruksanvisningen til x340 forsterkeren gjør at begge står som full range høytallere, uansett hva jeg stiller kanal b (som høytallerne fremme står på) fungerer kun diskant, bytter jeg fremme til kanal a (på kanal a fungerer alpine utmerket) har jeg bra lyd til jeg har ca 1/3 av max volum, da begynner diskantene å slå samtidig som bassen og sprake noe veldig... Jeg satt i et par timer i går og testet ut forskjellige instillinger og det eneste jeg fikk til å ha bra lyd var å ha alpine på full range og kun diskant foran. Så vidt jeg vet er det 3 veis delefilter innebygget i stereoen, jeg har prøvd stereoen i både pro og normal modus. Håper en av dere her kan hjelpe meg med problemet mitt da dette er første gang jeg har vært borti "avansert" bilstereo (spiller uten innebygget forsterker).

Volvo 850 GLT sedan - 96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fant ut av dette etter en stund, problemet var at jeg hadde satt spilleren fra "pro" til "normal" uten å resette microprosessoren... når jeg trykte inn reset knappen på fronten ble alt bra igjen, untatt at den ene diskanten tydeligvis døde av påkjenningen :/

Volvo 850 GLT sedan - 96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår