Gå til innhold

Stereo og motorytelse i 1.6 2004 St.vogn?

Ranger emnet

Greblok

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

Som ny eier av en Passat 2004 1.6 stasjonsvogn (bensin)

har jeg funnet frem til dette geniale forumet,

og drister meg derfor til et par spørsmål. :)

Jeg har lite peiling på bil, men klarer stort sett det jeg går inn for, så ta i betraktning at man har med en n00b å gjøre her. :)

1.

Bilen kommer med en Blaupunkt spiller, 6 høytalere.

Jeg har en VDO Dayton CD spiller fra før, som jeg egentlig godt kan skrote, hadde det ikke vært for at den har rattmontert fjernkontroll (enkel clips rundt rattet) som er gull verdt.

Noen som har peiling på hvilken Blaupunktspiller som følger denne bilen? Tar den MP3 CDer slik som VDOn?

Og om VDOn vil være bedre?

Kan jeg bruke en tilsvarende fjernkontroll på Blaapunkten?

2.

Skal også sette inn en forsterker jeg har fra før, og to

10” subwoofere på 550 watt (billig ræl, men det funket greit i Lagunan)

Subbene:

http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=3466

Noen gode tips for montering av forsterkeren og subbene?

Trikset er at jeg må ha plass til barnevogn om kort tid, så de kan ikke ta alt for mye plass.

I lagunaen (st.vogn) satt jeg alt på rekke bak baksetet, men jeg lurer på om det kanskje vi ta for mye plass?

(Har ikke fått bilen ennå...)

3.

Jeg vet at 1.6 ikke er all verden å skryte av når det gjelder motorytelse, men er det noen, relativt rimelige, små grep man kan gjøre for å få LITT mer trøkk ut av motoren?

Anything?

Er ikke ute etter å gjøre den til noe fartsvidunder, da det er en familiebil, men far må jo kunne ha det litt gøy innimellom han og. ;)

Takknemmlig for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider