Gå til innhold

motoren hikker ved jevn gasspådrag

Ranger emnet


njofra

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en a4 2,0 TDI 2005 modell og merket ifjor sommer at ved jevn gasspådrag 1700 - 2200 omdreininger så har den en tendens til å hakke. DA kun hvis jeg holder gassen jevn. Straks jeg slakker av litt eller gir mer gass er det borte. Kan sikker få det til 2-3 ganger av 10.

 

Som sagt merket dette ifjor sommer men så ble det borte i vinter. Straks det begynte å bli varme gradet iår, 5+ så har det komme tilbake.

 

Snakket med Albjerk auto og mekanikeren var det ukjent for. Han ville selvsagt ha bilen inne til sjekk.

 

 

Spurte han om det kunne være kondens i tanken men han sa at nyere bilen ikke har det problemet.

 

Noen som har vært borti lignende?

 

Bilen har akkurat gått 88 000 km og hadde stor service hos Albjerk Auto i Drammen på 85 000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Har lignende symptomer på min 2005 2.0TDI, hadde den på verksted hos Møller i Haugesund.. Di fant ikkje heilt ut av det, men sa at d manglet to oppdateringer på styre enheten.. (Muligens fordi den er importert??) Men eg har jo "chippa" min, så di ville ikkje oppdatere før eg hadde tilbakestilt til original software..(Men hadde "hakking" før eg chippa) Så langt e eg ikkje kommt endå. E din import? Du må gi meg ein lyd viss di finne feilen på din:) Så ska eg gi ein lyd viss feilen gir seg etter at den e tilbakestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei.

 

Hvordan har det gått for deg? Løste du det?

 

Min er bruktimportert ja..

Hadde gått 24km når jeg kjøpte den.

 

 

Min er ikke chippet og audi har lagt inn siste oppdateringene(den gangen ihvertfall) men det har ikke hjulpet.

 

Hadde bilen inne hos Albjerk i par timer for sjekk men de fant ikke ut av det. De ser ingenting galt for så vidt.

Når jeg spurte om det kan være noe som ødeleger for bilen, følge feil osv så sa de at jeg ikke skal tenke på det. De er rimelig sikre på at det er ingeting alvorlig.

 

Dette var snart 2 år siden og bilen går som en klokke ellers(gått 112 000km nå..) uten en krone ekstra.

Endret av njofra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår