Madfish Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Hei hei Jeg har vert på mitt lokale lakk verksted å kjøpt meg baselakk, klarlakk, herder og tynner for å lakkere støtfangerene og en liten rustskade på høyre dør. Jeg begynte idag å pusse over rustskaden og deretter la jeg på 2 lag med corroless rustkiller med 2 timers mellomrom. Etter 4 timer begynte jeg å lakkere over. Etter veiledning fra verkstedet blandet jeg ut baselakken med 2:1 tynner og klarlakken med 2:1 herder og 10% tynner. jeg la på 2 lag baselakk med 5 minuters mellom rom, etter at baselakken var blitt matt la jeg på 2 lag med klarlakk med 5 minuters mellomrom Jeg brukte biltema lakk-sprøyte for å lakkere. fargekoden min er lz5l og bilen er en audi a3 Lakken har enda ikke tørket, men jeg ser tydlig at den nye lakken er mye mørkere :S Er det jeg som har gjort feil her under lakkeringen, eller har jeg rett og slett fått feil lakk av verkstedet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Fant lakkverkstedet frem rett nyanse? En farge kan ha mange nyanser, og det kan være nokså stor forskjell mellom nyansene.. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madfish Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Fant lakkverkstedet frem rett nyanse? En farge kan ha mange nyanser, og det kan være nokså stor forskjell mellom nyansene.. det aner jeg ikke. jeg hadde ikke bilen min med da jeg hentet lakken så lakkeren sjekket ikke det. utifra vw sine lister trodde jeg at det kun var en nyanse av lz5l? Selve fargen hetter da mingblau. Det var også det navnet lakkeren kom fram til da jeg ga han koden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Jeg skjekket det akkurat ut og fant 6 nyanser i RM sitt fargesystem.. :) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madfish Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Jeg skjekket det akkurat ut og fant 6 nyanser i RM sitt fargesystem.. :) off da har jeg vel et lite problem:( regener med jeg da ikke har noen rettigheter om og få ny lakk da jeg ikke har gitt lakkeren tilstreklig informasjon jeg brukte foresten denne listen http://www.uniquecarsandparts.com.au/colour_codes_volkswagen_audi.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Tror nok desverre ikke du kan forlange noe ny lakk. Du får huske på at det finnes nyanser til neste gang du skal kjøpe lakk :) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madfish Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 (endret) Tror nok desverre ikke du kan forlange noe ny lakk. Du får huske på at det finnes nyanser til neste gang du skal kjøpe lakk :) jaja takk for hjelpen uansett. men hvor kan jeg finne frem til de ulike nyansene? Endret Mai 16, 2009 av Madfish Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Da må du nok innom et lakkverksted, eller en lakkforhandler, så dei får lete opp koden din i sitt system, og så finner dei frem fargeprøver på nyansene Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg