Gå til innhold

Kabeltrekking

Ranger emnet


Kimmern87

Anbefalte innlegg

Hei kjøpte meg en sånn tjukk jævel av en kabel (50) og lurte litt på om det er noen som har erfaring med å få en sånn ut tell bagasjerommet på ei stasjonsvogn uten at den vises.. eg tenk da på om det er noen som har fått den pressa ned i en eller annen kabelgang (om det finnes) fikk et tips om å trekke det under bilen oxo noen som har noe erfaring med det?...

 

har planer om i fikse anlegget i helgen så får jeg det til kan jeg vel poste noen bilder av resultat og under-veis-bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En løsning som er enkel, ukomplisert og sikker er å kjøpe ett fleksrør i stål med gummikappe på som du legger fra motorrom, under bilen opp i bagasje. Har gjort dette på ett par biler der det er 0 plass under plastdeksler og alt for mye jobb å rive ut seter for å legge under gulvteppe. En annen ting som også er pluss ved å legge kabel på denne måten er at du ikke trenger å tenke på forstyrrelse til signalkabel eller evnt. annet følsomt utstyr =) Husk bare å sikre med gode og solide oppheng!

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e trur ho dama på telebutikken e fette gærn. ha handla subban mine der. satan ke ho prata

 

ja, va like før eg kvælte ho me signalkabel'n imot slutten...

 

kjøpte foresten meg denna monoblokka:

GM-D8400M GM-D8400M: Mono Channel Class-D Amplifier (1200W)

http://www.pioneer.no/no/products/25/29/182/GM-D8400M/index.html

 

og så har eg denna subben:

Pioneer TS-W3001D4

http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1446

 

 

er det foresten nån som har bilde av når dokk trakk kabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig god plass under plastdekslene, og absolutt ingen problem å legge alle kablene inni bilen.

Jeg har tre signalkabler, remote og fire par med høyttalerkabler på ene siden, og en 50mm2 på andre siden, dette er ikke noe problem. Utvendig strekk av kabler på bilen er vannvittig uproft. I en A4 er iallefall ikke dette noe smart løsning...

 

Det er rimelig beint fram å få kabelen bak, skal ikke by på nevneverdige problemer.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det gjort... fy faen hvor trangt!! var bare såvidt eg fikk plass til 50 kvadraten i dørlisten... lagde hull i sortboksen der ECU'n ligger og dro kabelen igjennom der (husket å fuge hullet etterpå :P) legger ut bilder av styret i morgen :-) takk for hjelpen by the way.. :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår