Gå til innhold

Alufelger til Carina E 92

Ranger emnet


Mordee

Anbefalte innlegg

Nå som sommeren er her, begynner det å friste med å annskaffe alufelger til bilen min =)

 

Og til alle de som kanskje sukker over innlegget, nei, jeg lurer ikke på hva som er lov, hvilket boltediameter osv osv osv, alt det har jeg klart.

 

"Problemet" mitt er, kommer det egentlig til å gå, å stappe inn 215/40R17? Grunnen til akkurat denne dimensjonen, er at det er det billigste jeg kan skaffe =P 16" varianten er 225, så det går vel ihvertfall ikke, så må ned på 15" for å få noe smalere (pga pris har jeg bare ett valg pr tomme størrelse)

 

Så er det noen som har noen formeninger om dette? Eller bedre, noen som har sånne dekk på og klarer seg med deg? Ville vært fantastisk rått synes jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Nå som sommeren er her, begynner det å friste med å annskaffe alufelger til bilen min =)

 

Og til alle de som kanskje sukker over innlegget, nei, jeg lurer ikke på hva som er lov, hvilket boltediameter osv osv osv, alt det har jeg klart.

 

"Problemet" mitt er, kommer det egentlig til å gå, å stappe inn 215/40R17? Grunnen til akkurat denne dimensjonen, er at det er det billigste jeg kan skaffe =P 16" varianten er 225, så det går vel ihvertfall ikke, så må ned på 15" for å få noe smalere (pga pris har jeg bare ett valg pr tomme størrelse)

 

Så er det noen som har noen formeninger om dette? Eller bedre, noen som har sånne dekk på og klarer seg med deg? Ville vært fantastisk rått synes jeg =)

 

 

Halloen, er selv Carina E eier, og kjører på 205/40-17" men har en kompis som kjøre på 215/40-17", på den må du kappe litt i skjermkanten, eller få valsa hjulbuan bake, pga liten plass på carina... jeg tenkte å bytte dim til 215/45-17" da skal den være 4.9% feil i positiv retning.

vet også at danskan kjøre på 215/35-18" så ingenting er umulig:thumb

00' Lexus IS200 TTE (bruksbil)

92' Toyota Carina E 2.0GTi (prosjektbil)

94' Toyota Carina E 2.0GLi (solgt)

99' Toyota Corolla 1.3Luna (solgt)

01' Yamaha MountainMax 700triple (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår