Claus Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Hei. Har lite/ingen erfaring med bygging av bilstereo og har aldri vært borte i hvordan kondensatorer skal kobles. Skal snart bygge mitt første anlegg og har begynnt å bestille inn div komponenter, kabler og koblinger. Fikk i dag kabelsett og en kondensator. Har etterhvert skjønt at denne er unødvendig, men jeg vil gjerne koble den til siden jeg først har den. Også ser den jo litt stili ut... :P Har laget et lite koblingsskjema over hvordan jeg vurderer oppsettet. Grunnen til at jeg har gjort det slik er at max kabelstørrelse på kondensatoren er 25mm, mens kabelen jeg skal legge opp fra batterier er 50mm. Men enkelt og greit. Blir dette "rett"? Siter 02 Toyota Hiace 05 Yamaha R1 - banesykkel 08 Honda CBR1000RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Ta å koble en kabel til minuskabel og en kabel til plusskabel rett før fordelingsblokka. Altså: kabel -> kabelsko inn på kondensator -> kabelsko videre fra kondensator til fordelingsblokk bakerst. Blir mest ryddig :) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Claus Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Mener du slik: Problemet er bare at kabelen er 50mm, mens kondesatoren er tar kun 2x25mm. Litt rot gjør ikke noe, da jeg har tenkt til å skjule alle kabler og koblinger. :) Siter 02 Toyota Hiace 05 Yamaha R1 - banesykkel 08 Honda CBR1000RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Her står alt du trenger å vite. Den Store stickytråden på bilstereoforumet! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg