passatisør Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 hei clutchen min har begynt å "ta" temmelig langt ute.venter bare på at den skal begynne å slure..;) pris på bytte hos vw forhandler var 12000 spiker... altså uaktuelt så spørmålet mitt er altså... er det noen her som har byttet clutch selv å kan fortelle meg om det er mye arbeid? eventuelt komme med noen tips og triks? bilen er en 2000 mod 1,9 tdi 115 hk pd (rettstilt motor) på forhånd takk...;) Siter tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 hei clutchen min har begynt å "ta" temmelig langt ute.venter bare på at den skal begynne å slure..;) pris på bytte hos vw forhandler var 12000 spiker... altså uaktuelt så spørmålet mitt er altså... er det noen her som har byttet clutch selv å kan fortelle meg om det er mye arbeid? eventuelt komme med noen tips og triks? bilen er en 2000 mod 1,9 tdi 115 hk pd (rettstilt motor) på forhånd takk...;) 12000 ja, hva de forsvare den prisen med da, igrunn så vil eg tro dette er fort gjort, løsne drivaksler og diverse, eg bruker minst muligt merkeverksteder, mye pga prisen er jo for millionærer så driter i pris, eller firmaer så har firmabiler der de kan skrive det av på firmaet,, Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 hvet ikke hvordan det er på passaten men på min bora så er det ikke vanskelig... du bruker sikkrt rundt 5-6 timer totalt... tok meg litt i underkant av 3 timer å ta ut kassa for å komme til clutchen... tar rundt 2 timer å sette kassa inn igjen. har ikke gjort det enda da jeg skal ha ny forsterket kasse. og ny clutch da girkassa rasa og clutchen er full av olje etter havariet:P hehe.. Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 ikke så veldig hokus pokus egentlig,ganske rett frem skruing,klart er jo tungvindt om en ikke har løftebukk,en bør være 2 stk for å løfte inn ut kasse+ passe på å ha sentreringsverktøy for clutchen. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg