arachna Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Hei, I det siste har jeg hatt litt kluss med ABS'en på min 97' golf stv. Jeg har et par ganger opplevd at ABS begynner å "pumpe" uten at jeg er i nærheten av bremsepedalen. Det kommer en lyd, og bilen bremses sakte, støtvis, i noen sekunder før ABS'en gir seg. Bremsepedalen "dirrer" når dette står på. Når ABS har roet seg etter par sekunder lyser ABS-kontrollampen frem til neste stopp/start av motor. Bremsene fungerer som normalt før og etter at dette oppstår. Dette har kun skjedd ved sakte kjøring under 30 km/t. Jeg lurer på om noen har opplevd lignende tidligere, eller om noen har tips til hva det kan være som forårsaker noe slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Sannsynligvis problem med en av hjulsensorene. Ta ut en og en og rens med elektrospray. Disse sitter på baksida av bremseskive/bremsetrommel Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Sjekk også at tannkransen inni der er ren og hel. Inntil feilen er fikset går det fint å nappe ut sikringen da, så slipper man dirring :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg