Gå til innhold

Chevrolet Camaro

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann! Finnes det mange Camaro fra rundt 66-69 i Norge? Jeg har utrolig lyst på en Camaro fra den tida! Den er seriøs skikkelig pen og tøff. Har jo hørt at det begynner å bli svært få av dem i Norge, og de som er igjen begynner å bli veldig dyre, siden de er ferdig restuarert. Er vel fortsatt mange av dem i USA, hvor mye tror dere man må betale for en Camaro fra den perioden importert fra USA til Norge?

 

Åssen motorer var i disse bilene? Var ikke bigblock?

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1. Generasjon: 1967 - 69.

Chevrolet Camaro er GMs svar på Ford Mustang. Og Da Camaro kom på markedet i 1967, kom den som 2d ht og Cabriolet. Du kunne velge mellom 350 cid & 396 Big block, og det kom også en 302 cid for "Trans American Sedan racing series". Den siste kom kun i en begrenset serie og kun som 2d ht.

 

Hva så med brukt prisene på de første Camaroene, ja her har vi samme problem som på Mustang. Dette er å anse som muskel biler, og prisene er dessverre meget høye! Så er du heldig å finne en pen Camaro fra 67-69, for under 100.000,- kr. Ja da er det nok ett godt kjøp. Men disse bilene ruster jo også. Og ikke alle er så pene som de ført ser ut!!

 

 

sakset fra http://www.bildilla.no

 

pris gjelder dog i Noreg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk også 327 cid (5.4 liter) på 67-69, det var det i min inntil to uker siden, nå er den tatt ut, og 2000 modell Camaro 350 er på vei.

 

Jeg er ikke så rå på historie egentlig, mange vet alt om striper og modeller og ditt og datt, jeg liker karrosseriet veldig godt, syns det er pent/sexy. Jeg går jo litt mere for "pro touring" stil, i grove trekk litt modernisering og større felger. jaja, nok om det :-)

 

det er en 327 med 2 bolta veiv, og en med 4 bolta veiv, den siste tåler litt mere, de to versjonene kommer med 210 hk oh 290 hk, den siste har 4 ports gasser mener jeg, det som sitter på min hvertfall, jeg har 2 bolta veiv da, men den tåler litt "juling" den og,

 

Dollaren er jo lav nå da, så det skulle være mulig å få tak i noe i USA, Sverige har også bedre utvalg.

 

Hvis du vil ha en som er i grei bruksstand men nødvendigvis ikke original burde det være mulig å få en fra 80-100k. Blir jo veldig varierte priser ut i fra stand.

 

Tror faktisk det blir flere 67-69 Camaro i Norge jeg :-).. for et par år siden hørte jeg det hadde kommet 25 stk til norge det året, vet ikke om det stemmer.

 

67-69 Pontiac Firebird er jo så å si identisk. annerledes grill og panser. Og muligens bitte litt billigere. noen sier motorene er dårligere, sikkert bare tull.

 

Tipper at de blir ca like dyrt å ta inn en fra statene, er jo mange folk/firmaer som hjelper folk å importere. 23 moms på kjøpesum, 800 vrakpant, 10k i frakt ca?.

 

Dele tilgangen er veldig bra i Norge, enda bedre i Sverige, får kjøpt alle karrosseri deler til normale priser. Til å være 35 år gammel er dele tilgangen enorm, i USA er jo alt man kan ønske seg til bilen allerede uttenkt og produsert :)

 

Det står en pontiac firebird Cab til 80k svenske i motorbørsen bladet nr 51/52, 17 des, ser bra ut på bildet hvertfall :).

 

Også 2 til der som er satt til 145k og 240k, litt ekstrem den siste kanskje, bør være bra ganske rå med tanke på at den er uoriginal.

 

En kompis selger en 69 rs/ss grisestrøken til 180k, det er den verdt også, men der kommer man inn på det du sa at den allerede er restaurert. Jobben er tom gjort for 10 år siden, og er fortsatt ekstremt strøken, bra jobb med andre ord.

 

sånn grovt så mener jeg RS (rally sport) betyr stor motor/mye gamp, SS (supersport) betyr masse ustyr og dill og dall, el vinduer og ac kanskje. RS/SS er jo seff begge deler da. Så har du bare Camaro da, som min er, men den er jo bare et "emne" for mine ville ideer og planer. heh.

 

Ta en titt på http://www.camaros.net Veldig bra 67-69 Camaro forum med masse aktivitet. Det er en der (david pozzi) som er rå på Camaro, han er veldig aktiv på forumet, og liker å svare på tekniske spørsmål, tror han har kjørt bilen på bane siden den var ny, prøvd det meste.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hersker Hans:

 

Du har en sånn selv, åssen er driftsikkerheten? Disse V8'erne er vel solide saker skal jeg tro? Godt drag og greier? :D Er bilen komfortabel å kjøre?

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du en slik muskelbil er det ikkje av grunner som "Jeg vil ha en bil som er like driftsikker som en Toyota og som drikker like mykje som en Audi A2 med minste motor.

 

En tendens vi ser er også at slike biler også blir tatt "heim" igjen over dammen, fordi somme tider kan en få meir for bilen der. Det er også svært populære biler i USA.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RX-7

Hersker Hans:

 

Du har en sånn selv, åssen er driftsikkerheten? Disse V8'erne er vel solide saker skal jeg tro? Godt drag og greier? :D Er bilen komfortabel å kjøre?

 

Driftsikkerheten er sånn at jeg føler at det er ok å ta en langtur liksom, nå er motoren min tatt ut pga rådebank, nå nylig, et rådelager hadde hoppet ut.

 

Ganske enkle saker da, det er liksom ikke så mye som kan gå galt føler jeg da. finnes sikkert mere drifsikre biler da. Har kjørt ganske mye, har ikke fått noen uventede motorstopp.

 

327 min brukte ca 1.6 l på mila på kjøringa mi, det er ca 90 - 100kmt cruising med litt småkjøring i nye å ne. Og så må man jo dra på litt med noen skikkelige forbikjøringer en gang i blant, jeg har ikke klart å få målt minimum forbruk liksom :-).. Motoren min er ganske standard, ikke noen super topper eller noe som helst. Vet ikke effekten, 0-100 gikk vel på 8.5 tror jeg, før rådebanken :-)..

 

Det positive syns jeg er bånndraget, har du masse last i bilen merker du ikke så mye til det. Så drar bilen min spesielt bra fra 80 til 140 på 2 giret syns jeg (tre gir) det er jo perfekt når du skal kjøre forbi.

 

Kjøpte et litt kraftigere krengestag og senkefjærer forann, så har jeg lavprofil dekk, koni dempere, fjærene forann kosta 2500 for begge, krengestaget det samme. Veigrepet er veldig bra syns jeg, etter forholdene, på dumper og kanter syns jeg bakstilling hopper litt kanskje, men det viktigste syns jeg er at bilen er morsom å kjøre

 

Ganske mye veistøy over 100kmt i bilen min, kan egentlig ikke prate da. hører bare during fra bagasjerommet, pottene er rett under det, og hattehylla er stor, og dårlig isolert foreløbig. Vindsus er det også mye av, 67 camaro har litt problemer med vent vinduet forann på sidedørene, 68 - 69 har ikke det vinduet, det er en fordel. Mye slitt gummi, blir ikke helt 100 selv om den byttes tror jeg.

 

har kjørt med propper noen ganger på langtur :).. Gidder ikke ha stereoanlegg. Tetter man hull i torpedovegg og bruker gummi foringer i stedet for alu og polyrutan blir sikker støyen mindre, men det plager ikke meg så mye.

 

Har jobbet mye med bilen, alltid masse å gjøre, men jeg prøver å la det være et rullende prosjekt. Alt er litt halvslitt på så gamle biler. Tror min har hatt et litt hardt liv på 80 tallet og :)..

 

Jeg liker å holde på med bilen, om jeg skrur eller kjører. Kjøreglede er det masse av syns jeg. Fartsfølelsen blir helt annerledes i den bilen og. I nye biler må man jo over 200kmt før man begynner å føle litt fart.. Syns det er litt mere råskap i bilen min, selv om den blir frakjørt av mange biler.

 

Min er grisestiv og veldig kontant på styringa, det siste er det nok krengestaget forann som står for, ikke komfortabelt akkurat. Men sportslig og morsomt...

 

Fy faen så mye jeg skreiv, en ting til, Det er stor sannsynlighet for at du får igjen pengene dine når du selger hvis du kjøper en klassisk Camaro, på den måten så er det ikke så farlig å kjøpe en, hvis man har råd, med 1200kr i forsikring og 0,- i årsavgift, så har du litt å bruke på bensin og. Litt driftsutgifter er det, det får du seff ikke igjen penger for, men sånn er det jo med alt.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk! Har fått gode svar :) Får se om det blir en Camaro på meg en gang. Har virkelig lyst på en. Da må jeg ihvertfall kjøre ganske rolig med den, eller lite... Bruker jo en del...hehe. Interessen for denne bilen starta da en fyr gav meg link til en heeeelt strøken sort Camaro 67 modell, som var eid av en eller annen Metallicas-stjerne. Den var utrolig lekker! Ble solgt i en høy prisklasse...virka som at den var pusla en del med. Som ny, kanskje bedre ;)

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jjjj

pontiac firebird cab, 67 mod tilsalgs:

http://www.motortorget.no/ann/view.asp?src=Kelkoo&sel=ann&act=view&obj=11554&cat=1 .Ringte på den og bilen virker meget grei, kunne få den for 100.000, mye nytt.Synd pengene mangler:)

 

Denne går i Molde og er vel verdt pengene !

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår