team240 Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Har Super DTM 18" felger på 240'en min. Var på teknisk kontroll her om dagen og der fikk jeg mangellapp pga av felgene.. Rulleomkretsen var ok, men de påstod det var for stor sporvidde. Hjulene har min. 10 mm klaring til ALT, og er innenfor skjermene. Har dere noen tips om hva jeg må gjøre for å få de godkjent/ har dere noen godkjenningspapirer på dette? Vil gjerne høre om lignende historier:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Hva med å finne ut bredde og innpress på felgen. Videre sammenligner du dette med orginaldimensjonene satt i forhold til oppgitt sporvidde foran og bak. Du har totalt 15mm å gå på, dvs 7,5mm per felg per side. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
team240 Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 (endret) Felgene er 8,5" brede og inpressen er 13 (?) Foran kan den sporvidden vere 1440 mm,i følge volvo sine sider. Problemetet er at det gjelder bare for 14, 15 og 16" felger og mine er altså 18" Noen som vet om noen andre regler eller noe, for å få godkjent disse felgene? Har lest om andre som har fått disse godkjent. Endret Mai 6, 2009 av team240 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2009 Felgene er 8,5" brede og inpressen er 13 (?) Foran kan den sporvidden vere 1440 mm,i følge volvo sine sider. Problemetet er at det gjelder bare for 14, 15 og 16" felger og mine er altså 18" Noen som vet om noen andre regler eller noe, for å få godkjent disse felgene? Har lest om andre som har fått disse godkjent. CC82470 (volvo 242) har de godkjent med 225/35-18. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg