Gå til innhold

Meine Kleine Panzer

Ranger emnet


stukaG

Anbefalte innlegg

Awraight!

 

Etter mange år uten einzer, har jeg gått til innkjøp av ein 83 mod GTI.

 

I bolig annonse termer kan den beskrives som en bil med masse potensiale og sjarm.

I virkeligheten er det en bil som ser jævlig ut og som trenger enn del arbeid for å bli EU godkjent, men trur ikkje den ska ver så aller verst teknisk.

 

Bilder med mer kommer etter hvert:)

Endret av stukaG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bilder fra salgs annonse..

 

golf_gti_mk1_001

golf_gti_mk1_002

golf_gti_mk1_009

golf_gti_mk1_007

golf_gti_mk1_005

 

Først på programmet for bilen var kleen up innvendig, der fant eg litt av hvert. Blandt annet 1/4" verktøysett, 1/2" skralle, 25kr i pant og en julekalender!!:crazysant:

 

Etter en grundig utvendig vask ble det lakkering av grill, ettersom den var rød! hehe, frekt...

 

DSC00065

DSC000663

 

DSC000921

DSC00093

Her har eg fått på mørke lykter med kryss, fett.

Har hatt nogen 8x13" Ally cats liggende som bare måtte prøves på bilen. Haha, greie bredde på på dette ja, ska nok gå med skikkelig strekk og blodsenk.

Endret av stukaG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre planer for bilen, blir jo som sagt blodsenk og 8x13 felger:)

Men første prioritet er å skifte clutch, ettersom det er litt problem å kjøre den nå:)

Så må eg ta en service på den, bytte bremser, fikse håndbrekk, klamre opp bremserør og en hel bråte med småting:( Jaja, eg viste jo eg kjøpte meg arbeid:)

Utsenet på bilen har eg ikkje bestemt meg for enda...

Skal den fortsatt ver matt svart, eller kansje panzer grå, bare grunning eller trenger den noe lakk/grunning i hele tatt? hmmm...

Får tenke på det...

 

Viss noen har baklykter og sideblinkers så trenger jeg det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgangspunkt eller ikke, du bor jo i rette VW-kant av landet, så med litt felger og senk à la Stavanger-gutta blir dette bra vettu ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudd å ha venner som har litt delelager.

Hentet meg coilovers på vei hjem fra arbeid i går:)

Tror dei må på bilen i kveld:)

 

DSC000912

 

 

Fekk og ny clutch i går, så det blei nogen timer med arbeid for å få den på plass i bilen, men resultatet ble upåklagelig. Bilen gjekk som enn drøm:)

Her er noen bilder, girkassen fikk seg også en grundig vask, det trengtes:)

 

Før.

DSC00075

 

Etter:)

DSC000761

DSC00077

Endret av stukaG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei senk i går og GTI leppe i går:)

Problemet er at GTI leppa røyk på prøveturen:(

Hehe, litt svinn må en regne med:)

 

Mens me var ute å kjørte fekk kammeraten min enn lur ide, ke om me fjerner lakken på lyktene med malingsfjerner?

 

Men når me først er i gang, ska me kje sjå koss det blir med å ha det på heile bilen?

 

DSC001155

DSC001144

DSC001131.

DSC001113

 

Haha, frekt:) hehe sykt..

 

DSC001166

 

Hmm... Va nok litt hissigt for baklyktene dette stoffet..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår