stiffmast Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Hei. Jeg har solgt en bil med pant i seg. Har enda ikke fått alle pengene av den nye eieren. hvordan stiller det seg med heftelsene i bilen? Om de heftelsen ikke blir betalt, er det jeg eller den nye eier som står ansvarlig for det? Siter Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K_Duck Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Selger du bil på avbetaling? :-p Men, ja - heftelser følger bilen. Du vet ikke da om ny eier har betalt direkte på disse i stedet for til deg? Siter '98 9-5 2.0T - steg1 '09 MB E200CDI (lnr W41) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiffmast Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 hehe. nei, selger ikke på avbetaling. :P Kjøper var å hentet bilen forje lørdag, så sku jeg få pengene som jeg sku betale inn på lånet på mandagen, det fikk jeg ikke. Siden jeg ikke fikk pengene av han, så er heller ikke lånet betalt. Hvordan stiller det seg da? Han har omregget bilen på seg. Blir lånet/heftelsene overfør på han og jeg er offthehook eller må jeg fortsatt betale det ned, når jeg ikke har fått penger? Siter Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Håper du har skrevet noen form for kontrakt eller noe sånt, for dette hørtes stygt ut spørr du meg..! Håper for din del at du ikke har blitt lurt.. Men for å svare på spørsmålet, så er det du som er ansvarlig uansett.. Det er du som har skrevet under gjeldsbrev og resten av lånepapirene så.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiffmast Skrevet Mai 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Jepp. Dette er også en persjon osm jeg kjenner veldig godt, tror ikke noe dumt hender, jeg er mest nysjerrig. Ja, jeg har kontrakt på at pengene skal overføres til meg pr.bank Siter Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Jepp. Dette er også en persjon osm jeg kjenner veldig godt, tror ikke noe dumt hender, jeg er mest nysjerrig. Ja, jeg har kontrakt på at pengene skal overføres til meg pr.bank Uansett så er det du som er skyldner til banken:) Lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Uansett så er det du som er skyldner til banken:)Lykke til :) Så lenge banken har pant i bilen så kan de vel inndra den uansett hvem som står som eier da den er tinglyst? Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomandreee Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Ja, så lenge det ikke blir betalt det som skal i mnd;) og det foregår over lengre tid. Så kan de hente bilen Siter Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D) Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Litt usikker på om de kan inndra bilen når bilen er registrert på en annen person.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 Ta kontakt med Løsøreregisteret i Brønnøysund før du kjøper brukt bil, motorsykkel eller et annet brukt kjøretøy. En tidligere eier kan ha tatt opp lån med pant i kjøretøyet, og da risikerer du å få med den gamle gjelden «på kjøpet» hvis du ikke passer på. Reglene er nemlig slik at hvis du kjøper for eksempel en bruktbil, følger de tinglyste heftelsene med bilen – selv om det er en annen som har pantsatt den. Den som har lånt ut penger mot pant i bilen, kan dermed kreve at bilen blir solgt for å dekke gjelden. NB! Dette gjelder selv om du har selgerens ord for at bilen er fri for heftelser. Kan ikke folk som ikke veit faktisk la være å svare… Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiffmast Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Så da er det egentlig ettfett for meg om han betaler eller ikke? Jeg sku få akkurat det som jeg hadde ilån på bilen og det var 79000. Siter Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Så da er det egentlig ettfett for meg om han betaler eller ikke? Jeg sku få akkurat det som jeg hadde ilån på bilen og det var 79000. Lånet står på deg og det er du som må betale:) Betaler du ikke faste avdrag, tar dem bilen, men likevel er det du som er skyldner..:) Du bør jo få tak i pengene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg