mjepson Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 jeg bytta til vinterdekk igår og sjekket litt på bak på høyre demper/fjærer, pga at bilen har hoppet til høyre med rumpa når jeg har kjørt over humper eller kummelokk. Når jeg heisa opp bilen og skulle til å bytte dekket så merka jeg at jeg kunne løfte opp hele dekket ganske så lett. Jeg konkluderer da med at enten så er støtdemperen helt eller delvis gåen. Når bilen står på bakken så klarer jeg ikke å merke så stor forskjell når jeg gynger på begge sidene bak... Har kjørt sånn som dette siden i sommer, så antar at det ikke kommer til å skje noe med det første, hvis ikke fjøringen tar kvelden snart da. Men hadde demperen vært helt gåen så hadde vel ikke fjæren holdt særlig lenge? Tror jeg kjøper meg nytt 60 mm fra autospar, og monterer dem selv... Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 se etter lekasje. vugg på bilen og se om den går opp og ned etter du slipper eller om den stopper fort... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 den går opp og ned når jeg vugger den... hvor skal jeg se etter lekkasje. Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Originally posted by mjepson den går opp og ned når jeg vugger den... hvor skal jeg se etter lekkasje. Går den et par ganger etter du slipper? lite bra... Lekasjen er på demperen. Der det er slutt på det tjukke og den tynne stangen kommer liksom, ofte sjult av en gummimansjett.... bare se etter lekasje et sted du. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 må den byttes da? Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Bestill deg bare nye dempere du.. må nok bytte dem hvis dem du har er blitt sykkelpumper. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 skal gjøre det, kjøper 60 mm senkesett på autospar.no Senkesett 60 mm Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 kje monter senkesett uten å bytte dempere(tenker på org.dempere).. den feilen ble gjort på min.. så etter 6mnd`r så byttet jeg til koni dempere (fremdeles 40mm senk) å nå om noen mnd`r så blir det nytt 60mm sett.. ugh stress :D Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 ja det er 60 mm senkesett (fjærer og dempere)... tror den var senka med fjærer når jeg kjøpte den og org dempere... Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg