Gjone Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Her forleden dag ville ikke vifta begynne å blåse verken kald eller varm luft. Var liksom ikke noe fart. Dagen etter fungerte alt som det skulle. Helt frem til i kveld, når jeg startet bilen fungerte det ikke. Men under kjøreturen kom det plutselig igang igjen og blåste både varmt og kaldt... Noen som vet hva som kan være på fære? Har bestilt time for å bytte AC væske, men gidder ikke det om det er noen ulumskheter på gang.. Erik Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Lese ut feilkoder fra klimaen Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet April 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Er det noe jeg klarer selv, eller må jeg sette dette bort? Eventuelt noen som har en manual på hvordan dette gjøres? Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Dette gjør du selv.. Her har du info: http://www.12v.org/maintenance/index.php?section=tr&ss=hvac&ch=ccodes&v=1 Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet April 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 Takk, skal prøve dette når jeg kommer jeg fra jobb i dag. Så for vi se hva som kommer ut av det=) Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Da har jeg endelig fått knotet meg til å feilsøke klimaen. noe som var ikke var noe problem. Fikk ikke opp noen feilkoder. Så har tenkt å prøve å fylle ac væske. Er det noen spessiell væske jeg skal ha til bilen. Tenkte å ta det gjennom en bekjent, men vil gjerne vite at det blir korekt. Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juni 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2009 hvis du eller han bekjente ikke har nok peil på det at dere ikke vet hva som er de to mediene som er brukt på bil, så la være! Har du ikke greie på ac, så ikke rør det.. Men mediene heter r12 og r134a.. står på ett skilt under panseret ditt... Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet Juni 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2009 Han som skal gjøre det har peil. han er kjøleteknikker han, men vil bare være helt sikker. Alltid greit å kontrollere en gang for mye enn en gang for lite. Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juni 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2009 Er kuldeteteknikker selv, og da bør han kunne si kuldemedietype ut fra årsmodell og type servicestusser. R12 har standard servicestuss for kjøleanlegg, men kan ha en nindre tapp på høytrykksside enn på lavtrykksside. R134a har koplinger som ligner trykklufts koplinger. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Du vil også kunne se det på hvilken type radiator du kjører med. R134a "krever" tynn plastradiator, mens R12 har en stor tykk radiator. Sistnevnte radiator blir for lite effektiv på R134a. Ved ombygging fra R12 til R134a må pakninger byttes på hele anlegget. R12 selges ikke lengre for AC, men du kan nok sikkert få tak på den om du vil. Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Okei. Godt å vite. Men det må være noe galt et sted, når jeg starter bilen starter ikke vifta, men om jeg gir på litt, fra 100 og oppover, begynner den å gå. Og da er alt som det skal være. Noen av dere som vet hva det kan være, jeg sliter litt med å forstå den elektronikken som er på klimaen, er så komplisert. Hehe Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 lite medie.. må ha turtall på kompressoren for å få opp topptrykket.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjone Skrevet September 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 Da har jeg endelig somlet meg til å ta en kikk. Er motoren til vifta som har gått. Starta bilen og dunka litt på motoren og da gikk den tregt. Så sikkert børstenene som er slitne. Så får bel bytte den til uka. Noen her som har gjort det før? Hvor lang tid tar det ca. Siter -BMW 316I Touring xAudi 100 2.3L s-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.