Gå til innhold

Project Splitwheel - vær med å lage en sportsbil

Ranger emnet


SeaLion

Anbefalte innlegg

I januar i år startet et 2-årig onlineprosjekt som skal resultere i byggingen av en konseptsportsbil, basert på idéene til deltagerne. Og deltagerne er de som vil være med, du, meg, hvem som helst. Det er ingen annen "startavgift" enn din egen innsats/interesse/deltagelse. Så har noen av dere glupe idéer til teknisk oppbygging, motorvalg, hvor mange seter, utseende eller andre relevante momenter, så hiv dere med på http://www.splitwheel.com/. Prosjektspråket er engelsk.

 

Prosjektet er i utgangspunktet uavhengig av produsenter, men Project Splitwheel har fått en avtale med sportsbilprodusenten Caterham, som skal bygge konseptbilen. Er denne konseptbilen realistisk nok og i tråd med Caterhams egne tanker om sportsbiler (de lager nå kun Superseven i ulike varianter), så kan det faktisk hende at Caterham vurderer å sette bilen i produksjon. De lover ingenting, men muligheten finnes altså.

 

Prosjektet er allerede godt i gang, det er allerede presentert flere spennende idéer på prosjektets forum. Det spriker selvsagt i alle retninger, de fleste har sine egne meninger om hva en sportsbil egentlig er for noe. Ett av forslagene er dette norske utkastet (mitt), en sær og lav (108 cm) 2+1-seters coupé med en potent boksermotor (Subaru?) bak forakslingen og bakhjulsdrift:

sel0904216.jpg

sel0904217.jpg

sel0904215.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan i hvert fall beskylde meg for at den ligner på noe annet. ;) Og selv om du synes den er stygg/rar, så har jeg faktisk fått uventet mange reaksjoner på det motsatte. Det er forresten enda ingen som er likegyldige til den, noe jeg tolker som et positivt tegn, få oppfatter den altså som kjedelig eller intetsigende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår