skogs Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Hei, jeg skal til å skifte ut den kjipe gummislangen som kon-filteret nå sitter plantet på. Filteret skal flyttes ca 25cm vegg fra innsuget og bak ett varmeskjold for å unngå å trekke inn varm luft. Men eg ser at disse aluminiums-innsug-rørene er relativt dyre, og eksosrør i samme dimensjon koster en brøkdel av prisen. Så det eg lurer på er om det er noen grunn til at dette ikke bør brukes, om det over tid vil flasse noe på innsiden slik at uønskede objekter kommer inn i motoren. Noen som vet? hadde jo hvert en måte å fikse superbillige "CAI". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Det er jo vanlig stål, så det vil ikke flasse eller noe slikt, det eneste er at det vil ruste. Men hvis du lakkerer det vil det sikkert gå greit. Men prøv å unngå skarpe kanter på rørbiten, og å skade lakken, da flasser den fortere av. Eventuellt kan du alltids kikke rundt i metallcontainere på industriområder, og se etter kapp i rustfritt stål. det fungerer sikkert prima. :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogs Skrevet April 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Det jeg er redd for er at det skal ruste på innsiden, og så at motoren drar inn rusten. Tør ikke begynne å lakke på innsiden, stor sjansen for at lakken preller av ser eg for meg. Men kan rote rundt litt etter rustfritt:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg