Lord Gryphon Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Jeg vet at det er en del bakaksler der ute som blir brukt i biler med litt over snittet hester, men hvem av dem tåler mest juling? Dana 60 Ford 8" Jaguar bakaksel Dette er vel aksler som går igjen. Noen som vet om noen andre? Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Tror dana'n tåler mest ja. Mange av bakakslingene blir berre modifisert til å tåle meir. En av de mest kjente er vel Ford 9", men du kan også modde Chevy 12-bolt til å tåle en del. I USA får en kjøpt bolt on Ford 9" for 1. Gen Camaro. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Dana 60 er vel sterkest orginalt. Ford 9" er sterk men ikke uknuselig orginalt, har du feste og "litt over gjennomsnittet" med hk så ryker dem uten problemer. Det beste er aftermarked 9" fra feks. Strange. Har du masse effekt/moment og like mye feste finnes det faktisk Ford 9" baserte aksler med 10" kronhjul. Chrysler 8,3/4" er også en ganske holdbar aksel. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Januar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Så viss man skal ha en ca 600 hk, kjøre på vanlige gatedekk, riktignok litt breie. Er det da noe poeng å koste på seg en Dana 60. Eller blir dette litt bortkasta penger? Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale 16v Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 jeg hadde ikke valgt dana akslingen.kjøp heller en ford 9"som er bygget for å tåle litt.dessuten knekker du ikke en orginal 9" sånn helt uten videre.kan jo kjøpe en orginal med sperre og bruke,og vis den ryker kan du jo kjøpe ny innmat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Dana 60 ville ikke jeg brukt heller, er jo mer en lett lastebil aksel det. Ford 9" eller en preppet 8,3/4" Chrysler ville jeg gått for. Men det er visst forskjeller på 9" aksla, noen tåler mer enn andre. Dette er noe man bør sette seg inn i før kjøp. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Januar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Altså en ford aksel skal det ikke under bilen min... Men hvorfor ikke en Dana 60, Vet det er en lastebil aksel men er det noen annen grunn til at man ikke skal bruke den? Det er en viss forskjell på 8,3/4" akslene til Chrysler også. Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Hvorfor ikkje Ford 9":) Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale 16v Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 en dana 60 veier vel det somme som en micra(nesten) siden du ikke vil ha ford så får du gå for en chrysler da,og der har di jo kraftige akslinger som er orginale.kan jo ringe phoenix us cars å høre om de har liggende akslinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Jeg skal ha 9" ford på bilen min når AMC 20 akselen tar kvelden iløpet av sommeren hvertfall! Grunnen til det er ett ENORMT utvalg av hi-perf. deler samt at akselen er av banjo type - en senterseksjon med gate utveksling og en med drag utveksling:D At det er ett FoMoCo produkt driter jeg i... hehehe EDIT: fikk høre av en kompis nå at volvo stikkakslinger i 8,3/4 mopar aksel er en hit, veldig bra legering i volvos stikkaksler. sjekk denne link for mye bra info om aksler, tech library. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Januar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Kan hende det bare er jeg som er litt sær, men jeg skal ikke ha et ford produkt på dodge'n min, slik er det bare. Blir jo som å sette WV merker på en Audi det. Eller enn eller annen sammenligning. Dere tar nok poenget tenker jeg. Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Hva med en Strange 9"? Ikke en del på den er produsert av ford....;) Men skjønner problemet ditt. Gå for dana 60, den er supersterk helt orginal. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Januar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Nå har jeg jo en aksel under bilen min da, men jeg husker ikke hva den er, Viss det er orginal akselen som sitter der så er den en 8,3/4" Så da kan jeg vel bare bruke den. Inntil den går til helvete. Challengeren kom jo faktisk orginalt med Dana 60 aksel. Hemi bilene med manuell kasse hadde Dana 60 som standard, var option på Hemi med automat og 440 bilene. Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Ja det er jo bare å bruke opp orginal akselen først, kan jo hende den holder ei stønn på gata med 600 hk.. Titta under en gul six-pack charger en gang og fant ut at dana 60 er like svær som alle skal ha det til:) Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Januar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Hvor mye hester regner du med å få ut av singel turbo prosjektet ditt? Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.