Kranto Skrevet April 18, 2009 Rapporter Share Skrevet April 18, 2009 (endret) Hei! Har en Golf II GTI 8v fra 1985 som har fått rådebank, så vi må bytte motor. Var å kjørte trening på Aremark igår da vi hørte noen forferdelige ulyder fra motoren og det ble fort klart at det var rådebank:( Vi har en annen motor ståendes, en standard 1.8 insprutmotor med 90 hk fra 1991. Er toppene på disse to like? I så tilfelle, går det da ann å bare overføre kammen fra GTI motoren og sette den på den andre motoren? Takk for alle svar:D Endret April 19, 2009 av Kranto Siter Golf II GTI 2,0 | Bilcross Golf II GTI 1,8 | Bilcross Golf III VR6 2,8 | ? Saab 900 2,0 16v | Bilcross http://www.dekkslitern.heavenforum.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kranto Skrevet April 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2009 Fant dette et annet sted her på forumet nå: Konkulsjon : DU kan IKKE sette hele gti toppen på 90 hk blokken uten å skifte stempler også. ( Da er det lettere å skifte hele motoren - og fremdeles bruke gasseren) Du får noen hk ekstra ved å sette gti kam i 90 hk motor da denne er "kvassere". Et annet triks er som nevnt å sette på en gasser fra en tidlig 5 sylindret audi - men det er ikke mange av disse med gassere. Disse passer rett på er kun større en 2e2 og heter 2e5 om jeg ikke husker feil. Første problemet med å ta mer hk ut av en 90 hk er forgasseren. De haudrauliske løfterene som kom i 86 har ikke noe med saken å gjøre utenom at du ikke an blande kammene fra de med haudraulisk med de uten. Noen som kan bekrefte eller avkrefte noen av disse påstandene? Siter Golf II GTI 2,0 | Bilcross Golf II GTI 1,8 | Bilcross Golf III VR6 2,8 | ? Saab 900 2,0 16v | Bilcross http://www.dekkslitern.heavenforum.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.