volvolars Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Har en 240 med B230A motor. Stromberg forgasser med gult lokk på toppen. Går veldig høyt på tomgang, ikke mulig og justere tomgangen med justeringsskruen. Hvis jeg trekker av ledningen til kaldstart ventilen, så stopper den ikke som den skal, men turtallet går betraktelig ned. Fremdeles ikke mulig og justere noe. Setter jeg på ledningen igjen, og kjører litt, stopper igjen, så er turtallet høyt igjen. Noen som støtter min teori om at det kan være spjellet i forgasseren som ikke lukker sikkelig, eller er det noen som har noen andre forslag ? Har sjekket om det er noe som drar falsk luft, sprayet startgass litt forskjellige plasser på forgasser og innsug, men ikke noe forandring på turtall av den grund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70 - ikke R Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Er det noen som har justert seg bort med CO justeringen? Mener det kan hende da. Prøv å skru tilbake CO skruen, men tell hvor mye slik at det blir lettere å gå tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Kan være drit i spjeldet ja, eller feiljustert spjeld siden både tomgansskruen og magnetventilen går på en egen kanal. Ellers såp kan det vel kanskje være feil forgasser siden B230A skal ha Pierburg, ikke stromberg så vidt jeg vet. Er dog pierburg som har gult lokk. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet April 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Kan være drit i spjeldet ja, eller feiljustert spjeld siden både tomgansskruen og magnetventilen går på en egen kanal.Ellers såp kan det vel kanskje være feil forgasser siden B230A skal ha Pierburg, ikke stromberg så vidt jeg vet. Er dog pierburg som har gult lokk. Du får de forgasserene med både Pierburg og Stromberg "ettikett" Dem er helt like, med gult lokk, noen står det Pierburg på, og noen står det Stromberg på. Skal for sikkerhets skyld prøve med en annen magnetventil for og eventuelt eliminere feil med den. Har en liggende. Har prøvd den som sitter der løs, direkte på batteri, da funka den som den skulle, men var noen som sa til meg at det kunne være feil med den for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet April 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Er det noen som har justert seg bort med CO justeringen? Mener det kan hende da. Prøv å skru tilbake CO skruen, men tell hvor mye slik at det blir lettere å gå tilbake. Det skal også prøves. Er jo enkelt og forsøke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Har aldri sett B230A med stromberg, kun pierburg. B18, B19, B20 og B23 får man vel med stromberg. B2X0 med pierburg. Stromberg=engelsk Pierburg=tysk Solex=tysk Weber=italiensk Holley=amerikansk osv alle de tyske har samarbeida(deutche vergasser), men tror dog ikke stromberg og pierburg har samarbeida, kun deler av prinsippet som er likt. Samma det, skjønner hvilken gasser du har så _________________________________________________________________ Jeg tror iallefall det er feiljustert spjeld, sota/skittent spjeld eller falskluft. Magnetventilen skal ikke kunne ha annen innvirking på tomgang enn lavere/evt vil ikke stoppe. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet April 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Har aldri sett B230A med stromberg, kun pierburg.B18, B19, B20 og B23 får man vel med stromberg. B2X0 med pierburg. Stromberg=engelsk Pierburg=tysk Solex=tysk Weber=italiensk Holley=amerikansk osv alle de tyske har samarbeida(deutche vergasser), men tror dog ikke stromberg og pierburg har samarbeida, kun deler av prinsippet som er likt. Samma det, skjønner hvilken gasser du har så _________________________________________________________________ Jeg tror iallefall det er feiljustert spjeld, sota/skittent spjeld eller falskluft. Magnetventilen skal ikke kunne ha annen innvirking på tomgang enn lavere/evt vil ikke stoppe. Hvis alt er i orden så skal bilen stoppe når den går på tomgang og du trekker av ledningen til den. På min går tomgangen bare ned. Skal sjekke det med spjellet i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet April 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Problemet var magnetventilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg