Gå til innhold

Skal kanskje kjøpe en E-30!

Ranger emnet

[E-30]Frost

Anbefalte innlegg

Originally posted by [E-30]Frost

Er en som skal selge en E-30. Jeg er en som liker å skru og har d meste av deler. Så jeg setter ikke så store krav til bilen. Bare d ikke er rust.

Den bilen han skal selge er nylakkert 323 med en 88mod 325i motor oppi. Dette er godkjent og bilen kom fint gjennom eu godkjenninga. Bilen går bra men har et par små feil blant annet virker ikke blink lys. Ellers er bilen 100% rustfri.

Men bilen er helt orginal og motoren er gått over 338.000km. Inni er ellers litt slitt å mangler diverse småting.

Han forlanger 20.000kr for bilen. Hvordan høres d ut fra d jeg har fortalt her?

Hei!

Hadde jeg vært deg ville jeg heller lagt til 10-15k, og fått en e30 som var i ganske god stand:)

Skal du ha denne i god stand må du legge ut en del penger (iallefall mer enn 10 k)

Jeg gjorde den tabben når jeg kjøpte 323en jeg har nå..betalte relativt lite for bilen (16k), men jeg ville ha bilen i ganske god stand...så pluteslig var bilen oppe i 40-50k+arbeid når jeg var ferdig med den

Ser at den er nylakert:) husk å se etter at det ikke er "salgs-lakkering"

Ps! du kan jo sammenligne med min bil som jeg har tenkt å selge for ca.30k når jeg får 5eren på veien ;)

http://www.shellsangels.net/showcase.asp?bilid=361

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sprocket

Til sammenligning kan man si at 20 tusen var lite for en 325, for Jonte krever rundt 50 tusen for sin 320.. (dette er for å sette det i perspektiv, jeg mener det ikke som en sammenligning..)

Tilstand på bilen har mye og si. Anlegg trekker opp prisen litt også.

Kan ta av felga, ut skinninteriøret, anlegget, ++ og selge min billigere. Men, den er nylakkert, motor er strøken.. Den er rett og slett verdt 50000, mye for penga.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Tja..

Kompis av meg kjøpte en '87 325iM 2-dørs til 25k. Denne er helt strøken teknisk, ingen rust, alt fungerer, skinn, diamantsort (fin i lakken), el ruter/takluke/kjøre computer og hele utstyrspakka.. fine 17" Alpina felger og.. osv osv..

Da er det 25k igjen og fikse opp bilen for. Og da sitter en med en 325iM, ikke en 320i med billig rieger plast.

Sats på en original 320iM/325iM .. Mtech (spesielt Mtec-2) stylingen er den absolutt fineste stylingen som finnes til E30 - without a doubt!

Er mange som tydeligvis forlanger drømmepriser for E30'ene sine... Noe endel ikke skjønner, er at en ikke skal tjene på påkostninger (lakk, felger, styling og alt mulig greier). Faktisk er det sånn at slikt IKKE trekker opp prisen noe særlig.

Det er trossalt en kjøpers marked, ikke selgeren's marked.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

Er mange som tydeligvis forlanger drømmepriser for E30'ene sine... Noe endel ikke skjønner, er at en ikke skal tjene på påkostninger (lakk, felger, styling og alt mulig greier). Faktisk er det sånn at slikt IKKE trekker opp prisen noe særlig.

Er man tolmodig med salg av bil kan man få det man ønsker for den(innen rimelighetens grenser). Gjelder bare å treffe på rette kjøper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider