Gå til innhold

Turbo til civic 1,4IS

Ranger emnet


andiikek

Anbefalte innlegg

Med god motorstyring og tuning (du bør absolutt ha en programerbar motorhjerne, ecu), kan du trygt hente ut 40-50hk ekstra og få sakene til å vare.

 

Jo mer effekt du henter, jo mer slitt blir motoren. Nettet er fullt av prosjekt som høres vellykket ut, men det blir som oftest ikke snakket så mye om hvor lenge det varer.

 

Glem drømmetall med stock motor. Andre kommer sikkert til å love gull, men min erfaring sier det motsatte. Dette gjelder generelt alle motorer.

 

Skal motoren bygges om for å klare større effekter, snakker vi om smidde råder, stempler, nye ventiler, fjærer, bensinpumpe etc, listen er lang og dyr. Spesielt med den høye dollarkursen idag.

 

Jeg har en ombygget H22 (preludemotor) med noe av de beste delene som er å oppdrive. Bare motor, girkasse og elektronikk ligger på 130.000kr bare i deler.

 

For ditt vedkommende, ville jeg seriøst vurdert å bytte motor. Gjerne B16A som går rett ned i motorrommet ditt, med oppgradering av bremser, drivaksler etc. Den har 160hk stock og går som en nyttårsrakett til turtallsperren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår