Gå til innhold

Langseth's A3 -03

Ranger emnet


Langseth88

Anbefalte innlegg

itt om bilen:

Helt original (ikke lenge)

2003 mod

A3 1.8 TQ

150hk

105000km

5-dørs

Xenon

ESP

Sports pakken - S-line? (Understell, fælga 17" og stoler)

 

Planer for bilen:

*Effektanlegg. Catback i første omgang http://sv.bsr.se/products/4004110/.

*Greenfilter åpent luftfilter [Kjøpt]

*Felger? Ikke hoved prioritet da de som fulgte med var helt greie (sommerfelger altså)

*Chip så fort garantien har gått ut (6mnd/6.000km).

*Alu speilhus på sidespeil og aluringer i instrument panel http://www.tachoringe.de/catalog/images/product_a3ki.jpg

*S3 look rieger framfanger http://www.streetdesign.no/?id=120

*Baklykter?

*Enkel styling rundtom

*Proff soting av vinduene

*Senking. Får se hvordan nordnorske veier behandler bilen

 

 

Vasket dagen før, men hjalp lite i disse tider:

 

DSCN3468.jpg

 

DSCN3470.jpg

 

DSCN3469.jpg

 

DSCN3471.jpg

 

DSCN3472.jpg

 

 

Er det slik at siden "Sportspakken" er bestillt som ekstra utstyr, er dette da en S-line?

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en mindre antenne som er rimelig lett og montere?

 

Mye stress å få xenon/LED som gir sånn lyst blått lys i grøftlys? Med tanke på arbeid/juridisk.

 

Bare å komme med innspill om hva dere synes burde gjøres.

Endret av Langseth88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har årdna nye lys i park og grøftlys. Må skaffe ny antenne, da denne ser ut som har vært på en radiostyrt bil. Bilen er for tiden inne på verksted for å bytte LMM og foringer i stab stag forran. Går under garantien. Effektanlegg, chip soting og sannsynligvis senk kommer i løpet av juni/juli, da lærlingelønnen er tøff å spare med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bilen har så å si stått på verksted helt siden jeg kjøpte den. Har mest gått på til og fra jobb. Har ikke fått gjort noe med den siden jeg er redd for å bryte garantien, som går ut i slutten av juli.

 

Har vært plaget med knirkelyd fra motorrommet. Har vært byttet stab stag foringer, motorfeste mm, uten at dette har hjulpet. Viste seg at dette kun var et gummi oppheng til en radiator slange som hadde slått seg løst, så dette blir ordnet snart.

 

Har også fått byttet LMM og dump.vent da disse tok kvelden.

Har problemer med motor temp måler. Den går opp til 90, for så å leve sitt eget liv mellom 70 og 90. Er vel G62 ventilen som fusker.

 

Har også kraftig ventiltikking, men dette er vel et problem jeg bare må leve med.

 

Bestilte effekt anlegg fra BSR men dette passet ikke til Quattro. Blir nok en telefon til Svendsen Eksos snart, da jeg ikke finner noe som passer til min bil/mod.

 

Har årdna åpent luftfilter, men motor begynte å sprute olje etter dette, så skal få verkstedet til å se på dette. Har mine mistanker om at det kommer fra veivhuset, da jeg ikke får inn slangen fra veivhuset under luftfilteret slik at dampen går inn i motor igjen. Når motor blir kald, kondenserer dampen slik at oljen spruter ut. Dette er ihvertfall fåreløpig teori.

 

Foreløpige planer ligger i:

 

Sotede baklykter.

Sotede vinduer.

Effekt anlegg fra Svendsen Eksos. (Noen som vet noe om pris?)

Ny og mindre antenne.

Justerbar senk (KW?)

18" sommer felger, bruke nåværende sommerfelger som vinterfelger.

Få bygd stereo av proft lokalt firma (Audiobusters). Så sub innfelt i reservehjulbrønn.

 

Dette blir gjort så fort pengene strekker til. Har fortiden flytte planer så får se hvor fort dette blir gjort. Er ferdig som lærling så blir nok fortere enn jeg tror.

 

Kommer ut nyere bilder så fort jeg får shina opp bilen. Har bestillt full pakke fra Meguiars som ligger å venter på meg på postkontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår